اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زابل:

حمایت از مردم مظلوم میانمار وظیفه همه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه زابل گفت: حمایت از مردم مظلوم و مسلمان میانمار یک وظیفه همگانی و جهانی است و مسلمانان نباید سکوت کنند.

حمایت از مردم مظلوم میانمار وظیفه همه است

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه که در مصلای المهدی (عج) زابل برگزار شد، اظهار داشت: اتفاقاتی که در کشور میانمار برای مسلمانان رخ می‌دهد جنایاتی بس دردناک است، ما ملت ایران، دولت میانمار را به خاطر نسل کشی مسلمانان بی‌دفاع و مظلوم محکوم می‌کنیم.

وی افزود: درست است که اکثریت جمعیت میانمار آیین بودایی دارند اما درصدی از مردم این کشور را مسلمانان تشکیل می‌دهند، این مردم مسلمان از جای دیگری به این کشور نیامده‌اند که دولت آن کشور آنها را به وضع اسفباری به آتش می‌کشد و بچه‌ها را در مقابل دید پدر و مادرانشان به قتل می‌رسانند.

خطیب جمعه زابل بیان داشت: چرا کسانی که دم از حقوق بشر می‌زنند در مقابل این جنایات هولناک ساکت مانده‌اند، چرا به

پا نمی‌خیزند و از این مردم مظلوم حمایت نمی‌کنند، چرا صدای یک غربی در این بین شنیده نمی‌شود، باید پذیرفت که از بیگانه نباید انتظاری داشت، مسلمانان چرا ساکت هستید و در این ماه مبارک از برادر مسلمان خود دفاع نمی‌کنید.

طباطبایی ادامه داد: چرا مسلمانان کم کاری می‌کنند مگر مسلمانی فقط نماز خواندن و روزه گرفتن است، حمایت از مسلمانان وظیفه همه ما است.

وی به دهم ماه مبارک رمضان سالروز رحلت همسر با وفای پیامبر اسلام حضرت خدیجه کبری اشاره کرد و گفت: آن بانوی مکرمه، تمام جان و مال خود را برای نشر اسلام تقدیم کرد لذا پیشاپیش وفات آن بانوی بزرگوار اسلام را به همه دوستداران آن حضرت تسلیت عرض می‌کنیم.

امام جمعه زابل همچنین به ششم مردادماه سالگرد نخستین اقامه نماز جمعه که توسط آیت‌الله طالقانی برگزار شد اشاره کرد و بیان داشت: نمازجمعه از برکات اسلام است، نمازجمعه پایگاه عبادی، سیاسی و بزرگترین پایگاه در اسلام است.

طباطبایی عنوان کرد: هفتم مرداد هفته مهارت و فناوری است که این روز را به افرادی که در این عرصه زحمت می‌کشند و تلاش می‌کنند تبریک عرض کرده و از تمام جوانان خواسته می‌شود که مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گیرند.

وی ادامه داد: 10 مردادماه نیز روز شیر مادر نامگذاری شده است لذا به مادران توصیه می‌شود که هیچ غذایی جانشین شیر مادر نیست و مادران به این امر باید توجه کنند چرا که شیر مادر باعث می‌شود کودک از بیماری‌های زیادی در امان بماند.

خطیب جمعه زابل به گرانفروشی‌هایی که در سطح شهر توسط بعضی از افراد انجام می‌شود اشاره کرد و گفت: من به این افراد توصیه می‌کنم که گرانفروشی نکنند و از خدا بترسند زیرا این گناه نابخشودنی است و از طرفی هم مردم این منطقه مردمی هستند که از لحاظ مالی ضعیف هستند.

طباطبایی افزود: مسئولان این امر نظارت دارند اما نظارت خود را بیشتر کنند تا دیگر در شهر خود چیزی به عنوان گرانی نداشته باشیم.

وی روزه را یک فریضه الهی دانست و تصریح کرد: انسان اگر در مقام بندگی، اطاعت بندگی را پیش گیرد به معرفت الهی بیشتر نزدیک می‌شود.

به گزارش فارس: مردم مومن و نمازگزار و روزه‌دار زابل در پایان نماز جمعه در حمایت از مردم مظلوم میانمار به صورت نمادین از مصلای المهدی (عج) زابل در راهپیمایی گسترده‌ای اعتراض خود را نسبت به کشتار وحشیانه مسلمانان میانمار به معرض نمایش گذاشتند و حمایت خود را اعلام کردند.

انتهای پیام/ح10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول