اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با پایان کاشی‌کاری پل شهید آوینی

طرح‌های مذهبی و تاریخی بر روی مبادی ورودی ری نقش بست

خبرگزاری فارس: با پایان کاشی‌کاری پل شهید آوینی، طرح‌های مذهبی و تاریخی بر روی کلیدی‌ترین مبادی ورودی شهرری نقش بست.

طرح‌های مذهبی و تاریخی بر روی مبادی ورودی ری نقش بست

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، پس از اتمام کاشی‌کاری پل شهید آوینی باروی 7 هزار ساله ری، آتشکده ری و بقاع متبرکه شهرستان ری در یکی از کلیدی‌ترین مبادی ورودی به ری به نمایش گذاشته شد.

رئیس اداره زیباسازی شهرداری منطقه 20 امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران از اتمام پروژه کاشی‌کاری بدنه پل شهید آوینی با نقوش مذهبی و تاریخی در این منطقه خبر داد و گفت: کاشی‌کاری یک هنر تزئینی و یکی از ویژگی‌های برجسته معماری اسلامی است و با توجه به موقعیت مذهبی و تاریخی این منطقه، طرح‌های مورد استفاده در کاشی‌کاری بدنه پل شهید آوینی به نحوی است که علاوه بر زیباسازی منظر عمومی منطقه، هویت تاریخی ری را نیز به تصویر کشیده است.

داوود دانشور در ارتباط با عملیات کاشی‌کاری پل شهید آوینی اظهار داشت: ضلع شرق و غرب بدنه پل شهید آوینی واقع در بزرگراه شهید آوینی در این منطقه با نقوش مذهبی و تاریخی در دو فاز اجرایی کاشی‌کاری شد.

وی در ادامه عنوان کرد: رفع آلودگی‌های بصری و القای مفاهیم مذهبی و تاریخی از طریق طرح‌های هنری در سطح جامعه شهری از اهداف مهم این طرح است.

رئیس اداره زیباسازی شهرداری منطقه 20 در پایان با اشاره به اهمیت تاثیرگذاری محیط مطلوب شهری بر سلامت شهروندان خاطرنشان کرد: کاشی‌کاری مورد اشاره با حجم عملیات یک هزار و 400 مترمربع با استفاده از نقوشی همچون برج طغرل و کتیبه‌های مذهبی انجام شد.

این گزارش حاکی است، نخستین‌بار طرح برجسته کاشی‌کاری منطقه 20 در ابتدای خیابان شهید رجایی که از جمله کلیدی‌ترین مبادی ورودی منطقه محسوب می‌شود، انجام شد که از طرح‌هایی همچون باروی 7 هزار ساله ری، آتشکده ری، حرم حضرت عبدالعظیم (ع) و بقاع متبرکه بهره گرفته‌اند.

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول