اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه انجمن کاشی و سرامیک کشور:

ایران چهارمین تولیدکننده کاشی جهان است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه انجمن کاشی و سرامیک کشور با بیان اینکه ایران 85 درصد کاشی عراق را تامین می‌کند، گفت: ایران چهارمین تولیدکننده کاشی در جهان است.

ایران چهارمین تولیدکننده کاشی جهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدجواد برازجانی عصر امروز در نخستین دوره بازدید اصحابه رسانه گیلان از واحدهای صنعتی استان در طرح توسعه کارخانه کاشی خزر در شهر صنعتی رشت که به همت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان انجام شد، اظهار کرد: تولید انبوه محصولات قیمت تمام شده کالا را پایین می‌آورد و موجب مصرف بسیار آن در جامعه می‌شود.

وی به فعالیت بیش از 100 واحد تولید کاشی و سرامیک در کشور اشاره کرد و افزود: بعضی از واحدهای مذکور در حال تعطیل شدن هستند و تعدادی برای جایگزین کردن آنها احداث می‌شوند.

برازجانی با بیان اینکه سال گذشته 420 میلیون مترمربع کاشی در کشور تولید شد، تصریح کرد: 120 میلیون مترمربع از کاشی‌های تولیدی صادر شده و 300 میلیون مترمربع در کشور به مصرف رسیده است.

مدیرعامل کارخانه کاشی خزر ایران را چهارمین تولیدکننده کاشی در دنیا دانست و خاطرنشان کرد: ایران در رتبه هفتم مصرف کاشی در جهان را قرار دارد.

وی خواستار تسهیل امور گمرکی از طرف کشورهای حاشیه خزر برای صادرات محصولات ایرانی شد و بیان کرد: بازار مناسبی در کشورهای ازبکستان، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان برای محصولات ساختمانی ایران وجود دارد و صادرات کالای ایرانی نیازمند تسهیلات گمرکی از طرف کشورهای مذکور است.

برازجانی نرخ برابری ارز را موجب رونق صادرات کاشی در کشور خواند و بیان کرد: طرح توسعه تولید کاشی خزر با ظرفیت سالانه 4 میلیون متر مربع در حال انجام است.

عضو هیئت رئیسه انجمن کاشی و سرامیک کشور، میزان سرمایه‌گذاری طرح مذکور را بالغ بر 250 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تمام ماشین‌آلات کارخانه خریداری و به کشور حمل شده است.

وی مساحت زمین طرح توسعه کاشی خزر را 10 هکتار عنوان کرد و افزود: کارخانه در 4 هزار متر مربع بنا شده است.

برازجانی با اشاره به اشتغالزایی 250 تا 300 نفر با راه‌اندازی کارخانه مذکور اذعان کرد: برق کارخانه تامین شده و قرارداد انتقال گاز مصرفی منعقد شده است.

مدیرعامل کارخانه کاشی خزر بهره‌برداری از طرح مذکور را در نیمه دوم سال جاری اعلام کرد و گفت: طرح توسعه کاشی خزر اکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به تولید کاشی دیوار و دکور در کارخانه‌های کاشی، تصریح کرد: 25 درصد تولید در طرح توسعه جدید کاشی دیوار است و 75 درصد بقیه کاشی کف ساختمان تولید می‌شود.

برازجانی تولید کاشی کف را برای منازل و مکان‌های پر رفت و آمد عنوان کرد و یادآور شد: واحدهای تولید کننده کاشی کف در کشور محدود هستند و تولید مذکور باید با دو کوره انجام شود.

عضو هیئت رئیسه انجمن کاشی و سرامیک کشور با بیان اینکه پنج تا 10 درصد صادرات کاشی تمام منابع ارزی این صنعت را تامین می‌کند، خاطرنشان کرد: سال گذشته کاشی خزر 1.5 میلیون دلار صادرات داشته و با افتتاح طرح توسعه جدید صادرات ما سالانه به 4 میلیون دلار می‌رسد.

وی از صادرات کاشی به کشور استرالیا خبر داد و بیان کرد: آشپزخانه‌های استرالیایی نیاز به 13 نوع کاشی مختلف دارند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول