اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب طرحی نو

نمایشگاه نقاشی «نمای کاشی و سرامیک» برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: یک نقاش و هنرمند اصفهانی از برگزاری نمایشگاه نقاشی در قالب طرحی نو و به شکل نمای کاشی و سرامیک در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان خبر داد.

نمایشگاه نقاشی «نمای کاشی و سرامیک» برگزار می‌شود

شهناز علیخانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: این نمایشگاه شامل 35 طرح از نمادها و حرفه‌های سنتی کشور ایران است و نمای کاشی و سرامیک به کمک رنگ بر روی بوم کار شده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح‌ها قابل شست‌وشو هستند، افزود: تابلوهایی مانند نماد زمان به شکل خروس، مناره مسجد و ستاره، طرحی از گردش زمین، طرح‌هایی از مشاغل قدیمی ایرانی مانند نخ‌ریسی سنتی و کشاورزی، تابلویی با موضوع مادر شهید و تابلوهای دیگر که همگی نمادین هستند و برخی به صورت شکل‌های هندسی طراحی شده‌اند از جمله طرح‌های این نمایشگاه هستند.

این طراح و هنرمند اصفهانی تصریح کرد: برای ایجاد تابلوهای طرح نما و کاشی هیچ‌گونه آموزشی ندیده‌ام و این نوع طراحی به طور کامل ابداعی بوده و پیش از این در هیچ نمایشگاهی استفاده نشده است.

وی با اشاره به استفاده از رنگ گواش در این تابلوها ادامه داد: اتمام هر تابلو حداقل به 10 جلسه زمان نیاز دارد و لازم است طراحی آنها تا پس از خشک شدن رنگ بر روی زمین انجام شود چرا که به علت نوع ویژه این طراحی نباید رنگ بر روی بوم جاری شود.

علیخانی با بیان اینکه در آموزشگاهی به تزئین هنرهای تزئینی مانند گل‌سازی، سفره‌آرایی هفت‌سین، سفره تزئین ظروف و موارد دیگر اشتغال دارد، تاکید کرد: برنامه‌ای برای آموزش این هنر ابداعی نداشته‌ام اما با توجه به درخواست‌های مکرر علاقه‌مندان این امکان وجود دارد که در آینده نزدیک آموزش طراحی نمای کاشی و سرامیک را نیز در برنامه آموزشی خود قرار دهم.

به گزارش فارس، نمایشگاه «تاج و نما، کاشی و سرامیک» تا 29 تیرماه در گالری شماره 2 کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان واقع در خیابان باغ گلدسته برگزار می‌شود.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول