اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان:

کوهبنان استعدادهای فراوان فرهنگی و مذهبی دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت: کوهبنان دارای استعدادهای فراوان و چهره‌های با ارزش فرهنگی و مذهبی است.

کوهبنان استعدادهای فراوان فرهنگی و مذهبی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، منصور متقی در جلسه شورای اداری شهرستان کوهبنان اظهار داشت: کوهبنان دارای استعدادهای فراوان و چهره‌های با ارزش فرهنگی و مذهبی است که برگزاری همایش نام‌آوران فرهیخته کوهبنانی مبین این گفته است.

وی افزود: مهم‌ترین بحثی که در این شهرستان مورد توجه قرار دارد، بحث گردشگری است که با توجه به مطالعات انجام شده در تمام بخش‌ها استعدادهای منطقه شناسایی شده است و از 100 اثر شناخته شده در زمینه میراث فرهنگی تاکنون نسبت به ثبت 25 اثر اقدام شده و امید می‌رود در آینده نزدیک بسیاری از آثار کوهبنان ثبت شوند.

فرماندار کوهبنان اظهار داشت: با تلاش‌های فراوانی که در دولت نهم و دهم صورت پذیرفته در بخش‌های بهداشتی، آموزشی، عمرانی، گازرسانی، آبرسانی، برق‌رسانی و... کارهای خوبی در این شهرستان صورت پذیرفته است.

وی تصریح کرد: در کوهبنان ظرفیت‌های خاصی وجود دارد که تلاش در راستای بالقوه کردن آنها ادامه دارد، لذا با توجه به استعداد منطقه در زمینه کشت زرشک، گل محمدی و زغفران اقداماتی صورت گرفته که در حال حاضر بیش از 100 هکتار از مزارع کوهبنان زیر کشت زغفران قرار دارد و با توجه به آزمایش‌های به عمل آمده اسانس گل محمدی کوهبنان حرف اول را در استان می‌زند.

متقی گفت: کوهبنان در بحث طیور به ویژه پرورش مرغ، کبک دری، بلدرچین و ... به سرعت در حال حرکت است و در حال حاضر رتبه اول کشور در زمینه پرورش کبک را از آن خود کرده و با مساعدت کمیته امداد حضرت امام (ره) در زمینه پرداخت وام 10 میلیون تومانی مشاغل خانگی تاکنون 400 پرونده را بررسی و واجدان شرایط برای دریافت وام به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی ابراز داشت: در بحث شناسایی معادن در شهرستان گام‌های اساسی برداشته شده و تاکنون معادن با ارزش آهن، روی، خاک نسوز، کربن، سیلیس، زغال‌سنگ و ماده اولیه رنگ و ... شناسایی شده و اقداماتی برای ثبت و اکتشاف آنها صورت پذیرفته است و به دنبال ایجاد صنایع تبدیلی در کنار معادن زغال‌سنگ هستیم.

فرماندار کوهبنان به وجود نیروهای متخصص و متعهد شهرستان اشاره کرد و افزود: فرزندان این مرز و بوم در بسیاری از مسابقات علمی، فرهنگی و هنری در استان استان و کشور حائز رتبه برتر شده‌اند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول