اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس عقیدتی‌سیاسی پلیس گیلان:

بقای دین در خوش نظری و خوش اخلاقی است

خبرگزاری فارس: رئیس عقیدتی‌سیاسی فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه بقای دین در خوش نظری و خوش اخلاقی است، گفت: فرد مسلمان باید پوشش مناسب و خوش برخوردی را سرلوحه رفتار خود در جامعه قرار دهد.

بقای دین در خوش نظری و خوش اخلاقی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام هادی شکری بعد از ظهر امروز در محفل انس با قرآن پلیس گیلان رمز پیشرفت فرد و جامعه را در عمل به فرامین و دستورات قرآن دانست.

وی دین اسلام را مسالمت‌آمیز و تفاهم خواند و افزود: اسلام بر نگرش مثبت تأکید دارد و ما پیروان این دین بزرگ اللهی با عمل به فرامین قرآنی باید مسلمان بودن خود را ثابت کنیم.

به گفته این مسئول، اسلام، بدخلقی و بدنظری را مطرود دانسته و به پیروان خود، خوش اخلاقی و خوش نظری را تأکید می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بقای دین در خوش نظری و خوش اخلاقی است، تصریح کرد: یک فرد مقید به قوانین اسلامی باید مشقات و سختی‌ها را در دل نگه دارد و متبسم و خوش‌رو در محافل ظاهر شود و هرگز نباید با ظاهری تلخ یا اخمو با دیگران هم‌صحبت شود.

رئیس عقیدتی‌سیاسی پلیس گیلان با بیان اینکه یک فرد مسلمان رفتارش باید جذب کننده باشد نه دفع کننده، خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکری که از شرایط لازم برخوردار نباشد نه تنها تأثیری ندارد بلکه مخاطب را منزجر و متنفر می‌کند.

وی با ذکر روایتی مبنی بر اینکه مشاهده 70 گناه کبیره مسلمان از طرف مسلمانی دیگر باید با دیده اغماض باشد، ابراز کرد: جز در موارد اهانت به دین، اسلام بر این موضوع تأکید دارد که مسلمان باید نظر مثبت به همنوع خود داشته باشد.

شکری، غرور، تحکم و اهانت به همنوع را در هر موقعیتی از نظر اسلام مطرود دانست و تصریح کرد: مسلمان باید گفتار، رفتار و حرکاتش توأم با ادب و احترام باشد.

وی، مسلمان موفق را مسلمان آبرومند نامید و متذکر شد: مسلمان موفق و الگو، مسلمانی است که در رعایت رفتار، گفتار و آداب اجتماعی، ظاهری مناسب با عرف دارد و نظافت، خوشبویی، پوشش مناسب و خوش برخوردی را سرلوحه رفتار خود در جامعه قرار دهد.

انتهای پیام/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول