اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ماه مبارک رمضان صورت می‌گیرد

اجرای طرح ضیافت نور در کانون‌های فرهنگی مساجد

خبرگزاری فارس: سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس از اجرای طرح ضیافت نور خبر داد و گفت: بیش از 900 کانون فرهنگی هنری مساجد این استان با اجرای برنامه‌های مختلف میزبان میهمانان ضیافت الهی هستند.

اجرای طرح ضیافت نور در کانون‌های فرهنگی مساجد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رضا باقری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به منظور کسب فیض و بهره‌مندی هر چه بیشتر از ماه ضیافت‌الله و نزول وحی، اقامه نمازهای جماعت، ختم یک جزو قرآن کریم در روزها و شب‌های ماه رمضان، برپایی محافل انس با قرآن و اجرای طرح تلاوت نور از جمله برنامه‌هایی است که با حضور اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سراسر این استان برگزار می‌شود.

وی از برگزاری مسابقات قرآن و نماز و همچنین اذان بین موذنان مساجد در ایام ماه مبارک رمضان همزمان با برنامه‌های اوقات فراغت فصل تابستان خبر داد.

این مسئول با اشاره به سایر برنامه‌های طرح ضیافت نور افزود: طبق گزارش‌های رسیده، کانون‌های مساجد این استان دیدار با علمای شهر و خانواده‌های شهدا، افطار، اکرام ایتام و مستمندان، جلسات پرسش و پاسخ، اجرای طرح قرآنی 1446، نگارش آیات وحی، شبی با شهدا و مسابقات مختلف مذهبی، فرهنگی و هنری با موضوع رمضان را در این ماه رحمت جزو برنامه‌های تابستان خود قرار داده‌اند.

باقری افزود: تجلیل از خادمان و مؤذنان مساجد، آموزش مربیان چهره به چهره برای تشکیل حلقه‌های معرفت، جشن میلاد امام حسن (ع) و تقدیر از فعالان فرهنگی مساجد از دیگر برنامه‌های ماه رمضان است ضمن اینکه اعضای کانون‌های مساجد این استان در آستانه فرارسیدن این ماه به غبارروبی و عطرافشانی مساجد پرداختند.

وی گفت: به منظور ترویج فرهنگ علوی و انس و الفت جوانان و نوجوانان با ائمه اطهار(ع)، همزمان با شهادت امیر مؤمنان حضرت علی (ع) زیارت امین‌الله در 21 ماه مبارک رمضان مصادف با شهادت آن امام همام در کانون‌های مساجد قرائت می‌شود که با مرثیه‌خوانی و عزاداری همراه است.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های مساجد فارس از عموم مردم برای شرکت در برنامه‌های طرح ضیافت نور دعوت کرد و گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این استان برنامه‌های ویژه اوقات فراغت تابستان و مناسبت‌های مذهبی و ملی را برای عموم مردم و به ویژه نوجوانان و جوانان اجرا می‌کنند.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول