اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با موضوع زندگینامه شهید حاجی‌بابایی

"معلم مدرسه عشق" در همدان رخ می‌نماید

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان گفت: کتاب "معلم مدرسه عشق" با موضوع زندگینامه شهید علیرضا حاجی‌بابایی در همدان رونمایی می‌شود.

"معلم مدرسه عشق" در همدان رخ می‌نماید

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان،  محمدجواد زمردیان با اشاره به رونمایی کتاب "معلم مدرسه عشق" در مورد شهید حاجی‌بابایی اظهار داشت: شهید علیرضا حاجی‌بابایی در سال 1335 در شهر مریانج همدان متولد و تحصیلات خود را تا پایه سوم دوره راهنمایی ادامه داد و سپس وارد دانشسرای مقدماتی همدان شد.

وی افزود: این شهید بزرگوار در یکی از روستاهای آذربایجان شرقی به عنوان نیروی سپاه دانش خدمت کرد و در سال 1356 نیز به طور رسمی در آموزش و پرورش مشغول به خدمت شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در همدان اعلام داشت: شهید حاجی‌بابایی در روستای حبشی از توابع شهرستان اسدآباد تدریس می‌کرد و در جریان رویدادهای انقلاب اسلامی حضور فعالانه داشت و بسیار تلاش کرد.

زمردیان بیان داشت: از ابتدای شروع جنگ به صورت رسمی به عضویت سپاه درآمده و به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد و در این مدت چند بار مجروح شد اما هر بار سریعاً خود را به جبهه می‌رسانید.

وی تصریح کرد: شهید در مورخ 19 ماه رمضان سال 1361 هجری شمسی با سمت فرماندهی برای شرکت در عملیات رمضان وارد منطقه جنوب شد و در شب 21 رمضان مقارن با شب شهادت مولا علی(ع) به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان در ادامه با اشاره به این مطلب که برای حفظ آثار و نشر گسترده‌تر ارزش‌های ناب دفاع مقدس می‌کوشیم، اضافه کرد: نباید بگذاریم تا دشمن رویدادهای دفاع مقدس را کوچک بنمایاند و لذا در راستای شناسایی و نشر تاریخ شفاهی جنگ تلاش می‌کنیم.

وی یادآور شد: در مراسم رونمایی از کتاب"معلم مدرسه عشق" خانواده معظم شهید حاجی‌بابایی، معاون ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار کشور، دکتر منصوری لاریجانی، مسئولان استانی، همرزمان شهید، نویسندگان و دیگر علاقمندان به شرکت در این مراسم حضور خواهند داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان در پایان اعلام کرد: مراسم رونمایی از این کتاب مورخ 29 تیرماه 1391 ساعت 19 در محل باغ موزه دفاع مقدس استان همدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول