اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش‌ و پرورش آبادان:

مقطع ابتدایی آبادان با کمبود 226 معلم مواجه است

خبرگزاریی فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان گفت: مقطع ابتدای در این شهرستان با کمبود 226 معلم مواجه است که با برنامه‌ریزی‌های صورت درصدد رفع این کمبود هستیم.

مقطع ابتدایی آبادان با کمبود 226 معلم مواجه است

حبیب‌الله رمضانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: آموزش و پرورش شهرستان آبادان برای 104 مدرسه و 892 کلاس درس در دوره ابتدایی با کسری 226 معلم این مقطع تحصیلی روبرو است.

رئیس آموزش و پرورش آبادان افزود: درحال حاضر 218 معلم مرد و 674 معلم زن دوره ابتدایی مشغول فعالیت در شهرستان آبادان هستند.

وی با اشاره به طراز ناهماهنگ نیروهای زن در مقاطع راهنمایی گفت: معلمان زن مقاطع راهنمایی با اضافه شدن پایه ششم به ابتدایی در بعضی از رشته‌های درسی، به دوره ابتدایی انتقال داده می‌شوند.

رمضانی ادامه داد: با ورود 22 نیرو از مقطع راهنمایی به دبستان و استفاده از پنج نیروی داخلی اداره آموزش و پرورش آبادان، درصدد جبران کسری معلمان ابتدایی هستیم.

وی تصریح کرد: استفاده از 44 معلم سوادآموزی به سبب ادغام این اداره با آموزش و پرورش، 19 نیروی قرارداد معین با مدرک تحصیلی فوق دیپلم و لیسانس برای پایه دوم و ششم ابتدایی از دیگر برنامه‌های این اداره در راستای طرح افزایش معلمان دوره ابتدایی است.

این مقام مسئول ادامه داد: 9 نیروی حق‌التدریسی قبولی آزمون‌های سال پیش، هفت معلم حق‌التدریس سال 88، 15 نفر از معلمان تربیت معلم و یک نیروی انتقالی به آبادان قسمت دیگری از برنامه‌های جذب معلم برای مدارس ابتدایی منطقه است.

رمضانی در پایان گفت: آموزش‌ و پرورش آبادان نخستین اولویت بندی جذب معلم در سال تحصیلی جدید را برای پایه ششم ابتدایی دارد که تا کنون تنها سه معلم داوطلب تدریس این پایه تحصیلی در آبادان هستند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول