اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش کرمان خواستار شد

استفاده از معلمان محجبه در آموزش و پرورش ‌

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: زمانی که دانش آموزان برخلاف تربیت خانواده، معلم خود را با پوششی مغایر مشاهده می‌کنند، دچار دوگانگی می‌شوند بنابراین باید از به‌کارگیری معلمان مسئله‌دار پرهیز شود.

استفاده از معلمان محجبه در آموزش و پرورش ‌

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام علی مختارآبادی پیش از ظهر امروز در همایش حجاب و عفاف کمیته امداد کرمان اظهار داشت: در نگاه کلی روابط انسان‌ها در سه حوزه قرار می‌گیرد، رابطه انسان با خود، انسان با خدا و انسان با انسان را شامل می‌شود.

وی افزود: ارتباط انسان با هم‌نوعانش در علم اخلاق و ارتباطات قرار می‌گیرد و انسان‌هایی که خدامحور هستند در ارتباط با هم‌نوع خود سعی می‌کنند، حدود الهی، حقوق الهی و انسانی را رعایت کنند.

مختارآبادی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم به حجاب و پوشش اسلامی برسیم، باید چند سطح را رعایت کنیم که این سطوح شامل حیا، عفت، صیانت، قناعت و حجاب می‌شوند.

وی بیان کرد: این سطوح باید در افراد نهادینه شوند تا موضوع حجاب عملی و نهادینه شده و کسانی که در جامعه ناهنجاری ایجاد می‌کنند، افرادی هستند که به حق خود قانع نبوده و به حقوق دیگران تجاوز می‌کنند.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: برای نهادینه کردن و انجام کار باید قدم به قدم پیش برویم و این امر در راستای منفی و مثبت صدق می‌کند که برای عملی کردن حجاب و عفاف نیز باید سیاست گام به گام را لحاظ کنیم.

وی اظهار داشت: در راستای گسترش حجاب و عفاف باید دوره‌های آموزشی و همایش‌ها برای بدحجابان برپا شود زیرا بعضی از این افراد اطلاع درست ندارند که در شرایط کنونی افرادی که مشکل دارند مورد غفلت واقع شده‌اند.

مختارآبادی تصریح کرد: یکی دیگر از راه‌های گسترش حجاب احیای لباس‌های محلی و ملی است و باید به این سمت رفته و استفاده از لباس سنتی را گسترش دهیم.

وی بیان داشت: سرمایه‌گذاری و کار فرهنگی روی آقایان باید مورد توجه واقع شود و اشتیاق به بدحجابی در آنها از بین رفته و حس غیرت احیا شود.

مختارآبادی با بیان اینکه بسیاری از سخت گیری‌ها افراد را بی‌رغبت می‌کند، افزود: به عنوان مثال معلمی که در مدرسه دخترانه و در کلاس و فضای بسته فعالیت می‌کند، باید از پوشش شاد و رنگ‌های روشن استفاده کند.

 وی گفت: مسئله دیگر تضاد بین خانه و مدرسه است و زمانی که افراد بر خلاف تربیت خانواده، معلم خود را با پوششی مغایر مشاهده می‌کنند، دچار دوگانگی می‌شوند که این نکات باید رعایت شده و از به کارگیری معلمان مسئله‌دار پرهیز شود.

 معاون فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات حوزه حجاب و عفاف مشخص نبودن متولی امر است و اگر همه فعالیت‌ها متمرکز شده و یک جا تصمیم گرفته شود، مشکلات این حوزه زودتر رفع می‌شود.

 انتهای پیام/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول