اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان:

با حرمت‌شکنان ماه رمضان مقابله جدی شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان خواستار مقابله جدی دستگاه‌های متولی امر در خصوص گسترش امر روزه‌خواری در مکان‌های عمومی و بی‌حرمتی به ماه رمضان در جامعه شد.

با حرمت‌شکنان ماه رمضان مقابله جدی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج،حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: فضای تبلیغی شهرهای استان متناسب با روزهای ماه مبارک رمضان نبوده و شاهد گسترش روزه‌خواری علنی و حرمت‌شکنی آشکار در مکان‌های مختلف هستیم.

وی با ابراز نارضایتی از وضعیت فضاهای اختصاصی به مسافران در سطح معابر عمومی استان و عدم رعایت شئون ماه رمضان در نمایشگاه‌های کالا و خدمات ویژه این ماه در شهرهای استان به ویژه شهر سنندج، از دستگاه‌های متولی خواست در این خصوص چاره‌ای بیاندیشند.

صفی‌یاری تصریح کرد: حرمت‌شکنی آشکار به ماه رمضان و روزه‌خواری علنی در پارک‌ها و تفرجگاه‌های شهر سنندج به عینه مشاهده شده و با وجود برخورد ارشاد نیروی انتظامی به دلیل فاصله طولانی وقوع جرم و صدور حکم قضایی متأسفانه این معضل دست کم گرفته می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان خواستار احساس مسئولیت همگانی در خصوص حفظ شئون ماه مبارک رمضان و مقابله جدی با حرمت‌شکنان شد و از همه مدیران عضو شورای فرهنگ‌عمومی استان و مدیریت ارشد استان خواست که در این خصوص با تمام توان تلاش نمایند.

صفی‌یاری در ادامه به برنامه‌های ویژه تبلیغات اسلامی استان در ماه رمضان پرداخت و افزود: اعزام 300 مبلغ دینی به مناطق مختلف استان، برپایی 9 محفل بزرگ قرآنی، 150 کلاس فصیح‌خوانی قرآن کریم، 50 نشست تخصصی ویژه مربیان و مسئولان تشکل‌های دینی و همچنین برگزاری مراسم جزءخوانی قرآن کریم در شش شهر استان از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این ماه مبارک است.

وی همچنین از برجسته‌سازی ویژه برنامه‌های وفات حضرت خدیجه(س)، شهادت امام علی(ع) و دیگر مناسبت‌های مذهبی در ماه مبارک رمضان در قالب برنامه‌های اجرایی در سطح استان خبر داد و اظهار امیدواری کرد: دستگاه‌های اجرایی استان نیز این مهم را مدنظر قرار دهند.

شهردار سنندج نیز در این جلسه از تلاش‌های این نهاد برای ساماندهی تبلیغات محیطی متناسب با ارزش‌های اسلامی و نمادهای فرهنگ والای ایران اسلامی خبر داد و افزود: با وجود تقاضاهای بسیار در خصوص نصب بنرهای تبلیغاتی و انجام فعالیت‌های تبلیغاتی کالاها و خدمات در اماکن عمومی و پرتردد شهر سنندج این مهم ساماندهی شده است.

مهدی حسام ‌شریعتی بر اولویت این نهاد برای تبلیغات کالاهای ایرانی، مباحث ارزشی و اعتقادی تأکید کرد و افزود: بر همین اساس نیز تاکنون اقدامات گسترده‌ای برای مزین کردن اماکن عمومی شهر سنندج به اسماء‌الله، آیات قرآنی و احادیث بزرگان دینی انجام شده و سعی می‌شود آرامگاه‌ها و اماکن عمومی سطح شهر هر چه بیشتر مزین به این مباحث ارزشی شود.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول