اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک متخصص طب سنتی:

روزه، سردردهای میگرن را تسکین می‎‌دهد

خبرگزاری فارس: یک متخصص طب سنتی گفت: روزه بر روی سیستم عصبی، دردهای عضلانی و رماتیسم تأثیر مثبت دارد و سردردهای میگرنی را نیز تسکین می‎‌دهد.

روزه، سردردهای میگرن را تسکین می‎‌دهد

ابوالفتح شیرمردی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان با روزهای گرم تابستان به افراد توصیه می‎شود از میوه‌های سرد فصل برای مقابله با گرمای تابستان مصرف کنند.

وی با اشاره به میوه‌های سرد این فصل، گفت: هندوانه، هلو، خیار، گوجه فرنگی، سبزی، سیب زمینی و ... از جمله میوه‌های سرد فصل تابستان محسوب می‎شوند.

شیرمردی با اشاره به افراد گرم مزاج، گفت: افراد گرم مزاج می‎توانند با مصرف مواد غذایی سرد وضعیت و دمای بدنشان را متعادل کنند.

این متخصص طب سنتی مصرف عرقیات را در ماه مبارک رمضان در کاهش عطش روزه‌داران موثر و مفید ارزیابی کرد و گفت: روزه‌داران برای کاهش عطش در این روزهای گرم می‌توانند عرق کاسنی و عرق بید مشک را با کمی شکر و آبلیمو مصرف کنند.

شیرمردی ادامه داد: برای سحر نیز مصرف عرق بیدمشک با سکنجبین طبیعی با غلبه سرکه در رفع عطش بسیار موثر است.

شیرمردی روزه را در درمان برخی از بیماران و کاهش علائم بیماری موثر دانست و گفت: روزه یک نوع درمان است که خاصیت ضد بلغم دارد و در مجموع بدن به ویژه در بهبود سیستم گوارش بدن تأثیر بسزایی دارد.

وی ادامه داد: این فریضه الهی بر روی سیستم عصبی، دردهای عضلانی و رماتیسم نیز تأثیر مثبت دارد و حتی دردهای میگرنی سر را نیز تسکین می‎‌دهد.

شیرمردی چند توصیه جدی به روزه‌داران را مورد تأکید قرار داد و گفت: به‌منظور اینکه در ساعات طولانی روز کمتر احساس تشنگی داشته باشیم بهتر است در هنگام سحر علاوه بر مصرف غذاهای معمولی مقداری عسل را با آب جوشیده حل و در صورت تمایل کمی آب لیمو به آن اضافه کرده و بنوشند.

وی با اشاره به برنامه غذایی افطار، گفت: کسانی که گرم مزاج هستند، افطار خود را با آب جوشیده همراه با نبات آغاز کرده و سرد مزاج‌هایی که عطش ندارند با خرما یا عسل روزه خود را افطار کنند.

شیرمردی با اشاره به خاصیت ضد اخلاط روزه، خاطرنشان کرد: روزه موجب دفع اخلاط می‎شود و تمام خلط‌های بد را از بدن دفع می‌کند، این ویژگی موجب می‎شود که پس از ماه رمضان یک حس سبکی به فرد دست داده و تمام مواد مضر از روده یا صفرای فرد دفع ‎شود.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول