اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

روزه‌ بهترین درمان فشارخون و چربی بالای خون است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: روزه بهترین روش درمانی برای بیماران مبتلا به فشارخون و چربی بالای خون است.

روزه‌ بهترین درمان فشارخون و چربی بالای خون است

محمد حسن انتظاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد:  افرادی که روزه را به روش درست بگیرند بهترین روش برای بیماران دیابتی نوع دو کنترل شده است.

وی ادامه داد: با وجودی که بیشتر پزشکان بر این باورند که روزه‌داری را می‌توان به عنوان یک روش درمانی استفاده کرد اما بیماران به دلیل اینکه تابعیت از پزشک معالج خود ندارند تا  از روزه برای درمان بیماری خود استفاده کنند بنابراین هیچ‌گاه پزشک اقدام به این کار نکرده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه روزه‌داری قند خون را کاهش می‌دهد بنابراین به تبع بی‌حوصلگی را برای افراد دارد.

وی با اشاره به اینکه روزه‌داری برای عده‌ای حکم واکسن‌ را دارند و همان‌طور که اکثر افراد از واکسن می‌ترسند این افراد هم از روزه ‌گرفتن و ترس از گرسنگی واهمه دارند، اضافه کرد: همان‌طور که پزشکان به دلیل ترسی که از واکسن در بین افراد است ترجیح می‌دهند از داورهای با دوز بالا استفاده کنند هرچند در طول مدت طولانی بیمار درمان شود.

انتظاری تاکید کرد: روزه‌داری یک خانه ‌تکانی برای بدن است و میزان قند و چربی خون را تعدیل، کاهش و بازسازی می‌کند.

وی با بیان اینکه روزه‌داری طول عمر را افزایش می‌دهد، ادامه داد: روزه 10 تا 15 درصد عمر انسان را افزایش می‌دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: روزه‌ خفیف، برای درمان بیماری‌ها به کار می‌رود و تنها میزان غذا را کاهش می‌دهد و نه مثل روزه ماه رمضان بیش از ده ساعت گرسنگی برای فرد داشته باشد.

وی ادامه داد: ماه رمضان به طور قطع کاهش یک‌سری بیماری‌ها را به دنبال دارد و افراد با وزن مناسب باید حداقل دو کیلو پس از ماه رمضان لاغر و  افراد چاق باید چهار کیلو کاهش وزن داشته باشند.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول