اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه شاهرود:

روزه بهترین وسیله تقویت اراده است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه شاهرود گفت: روزه بهترین وسیله تقویت اراده و افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس است.

روزه بهترین وسیله تقویت اراده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‏‌الاسلام رسول بخشی در جمع بسیجیان بازار شاهرود اظهار داشت: روزه ورزش روحی است که انسان را به صبر و ترک لذت‌ها تمرین می‏‌دهد تا در کوره حوادث بتواند مقاوم باشد.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که دامن‏گیر خیلی از افراد است، پایین بودن ظرفیت صبر و تحمل است.

استاد حوزه علمیه شاهرود افزود: به عنوان نمونه، تجربه نشان داده است که علت بروز خیلی از مشکلات خانوادگی، مشاجره‌های زناشویی و خستگی آنها از زندگی، سطح تحمل و شکیبایی کم آنها است.

بخشی اظهار داشت: گاه در میان سالم‌ترین دوستان و خانواده‌ها نیز مشکلات و مسائلی پیش می‌آید که ناگهان سطح برانگیختگی و پرخاشگری را در افراد افزایش می‌دهد و منجر به رفتارها، گفتارها و دست کم برداشت‌های غیر دوستانه می‌شود که گرچه ممکن است بزرگ و اساسی به نظر بیایند، ولی با اندک تحملی قابل کنترل و مهار هستند.

استاد حوزه علمیه شاهرود افزود: سوءتفاهم‌ها و اصطکاک منافع در روابط اجتماعی امری اجتناب‌ناپذیر است و داشتن صبر و تحمل در مواجهه با رفتار، گفتار و افکار دیگران از جمله پایه‌های اساسی یک رابطه اجتماعی مثبت و سازنده است.

بخشی تصریح کرد: واقعیت این است که زندگی دنیوی پر از پستی‌ها و بلندی‌ها است، هیچ انسانی نیست که بی‌عیب و نقص باشد و با سختی‌ها و ناملایمات روبه‌رو نشود و در واقع انسان در اثر این سختی‌ها است که آبدیده و آزموده می‌شود.

وی بیان داشت: خوشبختی و سعادت خریدنی نیست؛ بلکه یافتنی است، آدمی با بردباری، سعی و تلاش خویش به رشد و بالندگی، سعادت و خوشبختی می‌رسد.

استاد حوزه علمیه شاهرود تأکید کرد: روزه بهترین وسیله تقویت اراده و افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس است.

بخشی با اشاره به تقویت اراده توسط روزه در انسان افزود: شخص روزه‏‌دار نیرویی به دست می‌آورد که در سایر ایام نیز بر مشکلات، فشارهای درونی و بیرونی غلبه کرده و می‌تواند با اراده‌ای پولادین رو به سوی پیشرفت و تکامل گام برداشته و قله‌های خوشبختی و سعادت را فتح کند.

وی بیان داشت: در ایام روزه‌داری به دلیل امساک از خوردن و آشامیدن و نیز کنترل تمامی گذرگاه‌های ورود اطلاعات به ذهن، روح و روان، بیشتر فراغت یافته، فعالیت‌شان برای پرداختن به امور مادی و دنیوی کاهش می‌یابد و امکان پرداختن به امور معنوی بیشتر می‏‌شود، در نتیجه روح از لطافت و صفای بیشتری برخوردار می‌شود.

استاد حوزه علمیه شاهرود عنوان کرد: روح در فضای معنوی ماه مبارک رمضان که با بوی خوش راز و نیاز و بندگی در درگاه الهی عطرآگین شده، به پرواز در می‌آید.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول