اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات قزوین:

روزه صبر انسان را در برابر مشکلات مقاوم می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: روزه بهترین وسیله تقویت صبر و اراده انسان است که می‌تواند تحمل انسان‌ها را در برابر سختی‌ها و مشکلات زندگی ارتقا ‌دهد.

روزه صبر انسان را در برابر مشکلات مقاوم می‌کند

حجت‌الاسلام علی قابل امروز به مناسبت ماه مبارک رمضان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: آحاد جامعه با روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان صبر و اراده خودشان را تقویت می‌کنند تا بتوانند مشکلات زندگی را به آسانی برطرف کنند.

وی با اشاره به سخنان حکیمانه امام خمینی (ره) در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی ابراز کرد: اگر دشمنان ایران، مردم مسلمان این کشور را تحریم کنند آنان با تحمل کردن تشنگی و گرسنگی روزه، عزتشان را حفظ می‌کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: مردم ایران با روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان اراده و صبر خودشان را در برابر تحریم‌ها و مشکلاتی که دشمنان برای این کشور ایجاد کرده‌اند، تقویت می‌کنند.

قابل با بیان اینکه تقویت اراده و صبر در زندگی از مهم‌ترین آثار و برکات روزه در ماه مبارک رمضان است، بیان کرد: مسلمانان با عمل کردن به بایدها و نبایدهای شرایط روزه در این ماه مبارک از دستورات خداوند متعال اطاعت می‌کنند که این نشان‌دهنده تسلیم بودن بندگان در نزد خداوند متعال است.

روزه‌داران در ماه مبارک رمضان اخلاق معنوی خود را ارتقا دهند

وی با بیان اینکه انجام دادن فریضه دینی روزه از اعمال عبادی و توحیدی در دین اسلام است، گفت: مسلمانان با انجام دادن این فریضه دینی از برآوردن نیازهای طبیعی خود مانند آشامیدن و خوردن خودداری می‌کنند تا بتوانند با اطاعت کردن از دستورات الهی رضایت پروردگارشان را کسب کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین اضافه کرد: روزه‌داران در ماه مبارک رمضان با وجود وسوسه‌های شیطانی از لذت‌های دنیایی پرهیز می‌کنند تا بتوانند با پایبندی به احکام دینی، اخلاق معنوی خود را ارتقا دهند.

این مقام مسئول با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) مبنی بر اینکه "دین اسلام پنج پایه اصلی از جمله نماز، روزه، حج، ولایت و زکات دارد"، اذعان کرد: این حدیث نشان‌ می‌دهد که انجام دادن روزه یکی از پایه‌های مستحکم دین اسلام است و باید مسلمانان در ماه مبارک رمضان آن را به نحو مطلوبی انجام دهند.

مسلمانان با تقویت ارتباط با خداوند متعال در زندگی موفق‌تر هستند

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین ابراز کرد: مسلمانان با تقویت ارتباط دینی با خداوند متعال می‌توانند در زندگی موفق‌تر باشند و همچنین خودشان را از معرض گناهان حفظ کنند تا در دنیا و آخرت رستگار شوند.

وی با اشاره به اینکه روزه آثار و برکات معنوی بسیاری در زندگی هر فرد دارد، خاطرنشان کرد: روزه عبادت خالصانه برای خداوند متعال است که با دعا و راز و نیاز کردن با پروردگار می‌توان ارتباط عمیقی را با او برقرار کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه جوانان باید با دعا و یاد کردن خداوند متعال ارتباط خودشان را با پروردگارشان محکم‌تر کنند، اظهار کرد: با ایجاد این ارتباط اخلاص، صفا و محبت در دل‌های آنان افزایش می‌یابد و همین امر موجب تقویت ایمان می‌شود.

قابل با اشاره به اینکه تربیت دینی از جمله کمک کردن به محرومان جامعه از آثار و برکات روزه در ماه مبارک رمضان است، گفت: روزه‌داران با تحمل تشنگی و گرسنگی در این ماه مبارک از محرومان و مستضعفان جامعه یاد می‌کنند و همین امر انگیزه کمک‌رسانی آنان را به این افراد بیشتر می‌کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: مسلمانان با برطرف کردن مشکلات محرومان و مستضعفان جامعه در ماه مبارک رمضان فضای هم‌دلی و محبت را بین افراد جامعه افزایش می‌دهند.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول