اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم:

روزه‌داری یک مکتب تربیتی است/انفاق در ماه رمضان ثواب مضاعفی دارد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: روزه‌داری یک مکتب تاثیرگذار تربیتی است که در آن انسان بسیاری از فضائل را فرا می‌گیرد.

روزه‌داری یک مکتب تربیتی است/انفاق در ماه رمضان ثواب مضاعفی دارد

حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه مبارک رمضان تنها ماهی است که اسم آن در قرآن آمده است و اهمیت آن از این نظر که ماه نزول تمام کتب آسمانی است، بسیار ویژه است.

وی با اشاره به اینکه غیر از قرآن کتبی مانند تورات و انجیل نیز در این ماه نازل شده‌اند ابراز داشت: این ماه را باید ماه ظرف کلام الهی دانست.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: نکته دیگر که در مورد ماه مبارک رمضان از روایات استفاده می‌شود این است که در این ماه شیاطین در غل و زنجیر بوده و طبق آماری که از طریق دستگاه‌های نظامی و انتظامی وجود دارد، در این ماه آمار جرم و بزه پائین می‌آید.

وی با بیان اینکه ماه رمضان ماه میهمانی خداست و این میهمانی با میهمانی‌های بشر متفاوت است خاطر نشان کرد: میهمانی‌های بشر بر اساس زیورآلات، تجملات و خوردنی‌ها شکل می‌گیرد در حالی‌که در میهمانی خداوند روح عبودیت و معنویت جاری بوده و در آن از بندگان با مغفرت الهی پذیرایی می‌شود.

نجاریان‌زاده ابراز داشت: اگر کسی در ماه مبارک رمضان تمرین کند که بنده خدا باشد و غیر از خدای سبحان در برابر دیگران تعظیم نکند، به بهترین توشه رسیده است.

وی افزود: انسان در این ماه فرصت دارد تا یقین کند که تمام امور به دست خداوند است و هر چه بشر در زندگی خود به دنبال آن باشد، با توکل و توسل به درگاه الهی دست‌یافتنی است.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: خداوند به هرکس بخواهد روزی داده و هر کسی را که بخواهد عزت می‌بخشد و در مقابل آن هر کسی را که بخواهد ذلیل و مسکین می‌کند.

وی عنوان داشت: انسان در ماه رمضان باید بیاموزد چگونه در برابر خداوندی که تمام مخلوقات به وجود او وابسته هستند، کرنش کرده و از این طریق اعتماد به نفس خود را افزایش دهد.

نجاریان‌زاده گفت: انسانی که در ماه رمضان خداوند را درست پرستش کند، دیگر خود را تنها احساس نمی‌کند چرا که به جریانی متصل شده که همه چیز به دست اوست.

وی اضافه کرد: انسانی که اتکا به خود را با عبادت در ماه رمضان به دست آورده باشد، خلاق می‌شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به اینکه قرآن کتاب هدایت تمام بشر است افزود: ماه رمضان فرصت خوبی برای انس با قرآن را فراهم آورده است.

وی با بیان اینکه یکی از درس‌های ماه رمضان توجه به دیگر انسان‌ها است خاطر نشان کرد: یکی از اشکالات امروز ما این است که تاری دور خود تنیده‌ایم و غرق در خودخواهی‌ها به دیگران توجهی نداریم.

نجاریان‌زاده با اشاره به جنبه اجتماعی عبادات در ماه رمضان اظهار داشت: در ماه رمضان صله رحم، دستگیری از ضعفا و کمک به یتیمان ثواب مضاعفی دارد.

وی گفت: انسان در این ماه یاد می‌گیرد که همه چیز را برای خودش نخواهد بلکه دیگران را در آنچه خدا به او داده است، سهیم کند.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه انفاق در ماه رمضان ثواب مضاعفی دارد افزود: در روایات آمده است که بهترین مردم کسی است که نفعی برای دیگران داشته باشد.

وی با اشاره به درس‌های تربیتی ماه رمضان گفت: اگر انسان سر سفره ماه مبارک رمضان بنشیند، درس‌های بسیاری را برای بهتر کردن زندگی خود می‌گیرد.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول