اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه شاهرود:

روزه یاری‏‌دهنده انسان در تهذیب نفس است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه شاهرود گفت: یکی از عبادت‌های مهمی که انسان را در خودسازی، تزکیه و تهذیب نفس یاری می‌دهد، روزه است.

روزه یاری‏‌دهنده انسان در تهذیب نفس است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، نرگس اعظمی در جمع اعضای حلقه‌های صالحین خواهران شاهرود اظهار داشت: روزه یکی از برنامه‌های تربیتی و تکامل‌دهنده انسان و ضامن سعادت دنیا و آخرت و سلامت جسم و روح آدمی است.

وی افزود: روزه انسان‏‌ساز، آرامش‌دهنده روح و روان، تربیت‌دهنده نیروهای درونی و زیباکننده چهره و شخصیت انسان در پرتو وصل به نیروی لایزال الهی است و جان انسان را در مسیر نسیم‌های رحمت الهی قرار می‌دهد.

استاد حوزه علمیه شاهرود ادامه داد: روزه باعث می‌شود که آدمی بر نفس سرکش خویش لگام زند، با شهوات و هوی و هوس‌هایش مبارزه کند و تمایلات، خواهش‌های نامشروع و نامعقول نفس را تحت کنترل درآورد؛ چنانکه امام صادق(ع) فرمود «روزه خواهش‌های نفسانی را ناتوان می‌کند».

اعظمی اضافه کرد: در مکتب تربیتی روزه، برای کامل‏‌تر شدن و تاثیر افزون‏‌تر آن در نظام روحی روانی شخص، توصیه بر امساک و روزه‌داری اندیشه، تمام حواس پنجگانه و اعضا و جوارح بدن از آلودگی‌های اخلاقی و گناهان شده است.

اعظمی بیان داشت: روزه در ماه رمضان از برنامه‌هایی است که انسان را به خود باز می‌گرداند و ضمیرش را آگاه و شعورش را بیدار می‌سازد.

استاد حوزه علمیه شاهرود افزود: در میان شهوات، این شهوت شکم و شهوت جنسی است که خانمان‌سوز است و به فرموده امام رضا(ع) نیز در بیان حکمت‌های روزه، این مژده را می‌دهد که «روزه موجب شکسته شدن شهوات می‌شود».

انتهای پیام/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول