اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید کردستان:

تجلیل از آزادگان وظیفه‌ای اسلامی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان گفت: تجلیل از فداکاری آزادگان یک وظیفه ملی و اسلامی است.

تجلیل از آزادگان وظیفه‌ای اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد سلیمانی ظهر امروز در جلسه برنامه‌ریزی بزرگداشت سالروز ورود آزادگان به ایران اسلامی در سنندج، اظهار کرد: افتخارات به دست آمده در هشت سال دفاع مقدس جزو اسناد درخشان و ثبت شده در کشورمان است.

وی وجود آزادگان را یکی دیگر از برگ‌های زرین در تاریخ انقلاب اسلامی خواند و بیان داشت: بسیاری از آزادگان با تنی زخمی و مجروح به اسارت دشمن بعثی درآمده بودند و تعدادی هم در اثر شکنجه به شهادت رسیدند.

وی به بیانات بنیانگذار  جمهوری اسلامی ایران در رابطه با آزادگان اشاره کرد و افزود: حضرت امام خمینی(ره) فرمودند آزادگان در اسارت دشمن سرود آزادگی را سردادند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان گفت: بسیاری از آزادگان در بهترین شرایط زندگی خود و در سنین جوانی به اسارت دشمن درآمدند و به واسطه اسیر بودنشان سختی‌ها و رنج‌های بسیاری را متحمل شدند.

سلیمانی اظهار داشت: آزادگان به دلیل شرایط بد محیطی و سوءتغذیه در زمان اسارت هم‌اکنون با مشکلات روحی و جسمی فراوانی مواجه هستند، لذا تجلیل و گرامیداشت فداکاری‌های این افراد وظیفه همه مردم ایران است.

وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم فداکاری آزادگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس بر اثر گذر زمان به فراموشی سپرده شود، خاطرنشان کرد: یکی از الزامات جامعه ما ترویج ایثارگری و ازخودگذشتگی این افراد است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر آزادگان استان در دستگاه‌های اجرایی مشغول به فعالیت هستند، افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی در سالروز بازگشت آزادگان به میهن باید به نحو شایسته‌ای از آزادگان تجلیل کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان با بیان اینکه استان کردستان 808 آزاده سلحشور دارد، تصریح کرد: شهرستان بانه 95 آزاده، بیجار 62 آزاده، دیواندره 44 آزاده، سروآباد پنج آزاده،سقز 135 آزاده، سنندج 283 آزاده، قروه 90 آزاده،کامیاران 35 آزاده و مریوان 56 آزاده دارند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: از تعداد اسرای استان کردستان نزدیک 15 نفر در اردوگاه‌های دشمن به درجه رفیع شهادت نائل و تعدادی هم جاویدالاثر شده‌اند.

وی بر معرفی شهدایی که در زمان اسارت به شهادت رسیدند تاکید کرد و گفت: فداکاری و از جان‌گذشتگی این شهدا را باید در قالب کتابچه‌ای به مردم بشناسانیم.

وی به برنامه‌های سالروز ورود آزادگان به کشور اشاره کرد و افزود: دیدار آزادگان با نماینده ولی‌فقیه در استان، حضور آزادگان در صداو سیما به منظور بیان خاطرات دوران اسارت آنها، برگزاری مراسم تجلیل و بزرگداشت ورود آزادگان و برپایی ضیافت افطار با حضور آزادگان و خانواده‌های آنها از جمله برنامه‌های ما در سالروز بزرگداشت ورود آزادگان به استان است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان از عدم حضور تعدادی از دستگاه‌های اجرایی استان در این جلسه انتقاد کرد و از مسئولان استان خواست که در برنامه‌های پاسداشت شهدا، ایثارگران و جانبازان و آزادگان اهتمام بیشتری داشته باشند.

گفتنی است،26 مرداد ماه سال 1369 اولین گروه از آزادگان به ایران اسلامی بازگشتند.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول