اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای بصیرت‌افزایی

زندانیان کهگیلویه و بویراحمدی پای خاطرات آزادگان نشستند

خبرگزاری فارس: یازدهمین مراسم خاطره‌گویی هشت سال دفاع مقدس با روایتگری خاطرات دو آزاده سرافراز، فتاح محمدی و یدالله شاهمرادی در سالن اجتماعات زندان مرکزی یاسوج برگزار شد.

زندانیان کهگیلویه و بویراحمدی پای خاطرات آزادگان نشستند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، یازدهمین مراسم خاطره‌گویی هشت سال دفاع مقدس صبح امروز با روایتگری خاطرات دو آزاده سرافراز آقایان فتاح محمدی و یدالله شاهمرادی در سالن اجتماعات زندان مرکزی یاسوج برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام ربانی کارشناس امور فرهنگی زندان مرکزی یاسوج با اشاره به هدفدار بودن برگزاری این مراسم در زندان مرکزی یاسوج اظهار داشت: برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در زندان تاثیر بسزایی در اصلاح و تربیت زندانیان دارد که در زندان مرکزی یاسوج این برنامه‌ها به شکل مطلوبی انجام می‌شود.

وی افزود: برنامه‌های قرآنی و کلاس‌های آموزشی در این زمینه و همچنین برنامه‌های هنری نظیر تئاتر و سرود هم با تشکیل گروه‌هایی از زندانیان در حال شکل‌گیری است.

ربانی گفت: با تعاملاتی که با برخی از دستگاه‌های فرهنگی نظیر حوزه هنری داشته‌ایم، تا حدودی توانستیم برنامه‌هایی نظیر این مراسم خاطره‌گویی را که خود کلاس بصیرت‌افزایی است برگزار کنیم. 

حجت‌الاسلام ربانی با اشاره به کار ارزشمند حوزه هنری افزود: ارزش‌های انقلاب و حماسه‌های دفاع مقدس را باید با زبان‌های مختلف هنری به نمایش گذاشت و خاطره‌گویی دفاع مقدس هنری والا بوده که باید تمام دستگاه‌های فرهنگی به تاثیر آن بر روی نسل جوان توجه داشته باشند. 

همچنین در این مراسم رئیس حوزه هنری با اشاره به 10 مراسم خاطره‌گویی در سال‌های گذشته گفت: این مراسم‌های معنوی هر دو ماه یکبار در یک مکان با توجه به فضای معنوی حاکم برگزار ‌شد.

رضا پارسیان‌نژاد افزود: خاطره‌گویی این دو عزیز آزاده و تحمل سختی‌ها و مرارت‌ها و دوری از خانواده‌ علاوه بر پاسداشت فداکاری‌های هشت سال جنگ تحمیلی می‌تواند کلاس و کارگاهی آموزشی برای زندانیان باشد و به این دلیل چنین مکانی انتخاب شد.

این مسئول فرهنگی با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خاطرنشان کرد: آزادگان امروز جزو مفاخر ما هستند و نیز الگوهایی برای نسل جوان جامعه که خاطرات این عزیزان در واقع اسناد مهمی برای نشان دادن رشادت‌ها و تحمل سختی‌های جنگ هشت ساله است.

وی در پایان گفت: به زودی کتاب آزاده سرافراز فتاح محمدی با عنوان " زندانی 3926" توسط حوزه هنری رونمایی و در سطح ملی با کیفیت ممتاز به مردم و علاقه‌مندان به خاطرات اسرا و آزادگان ارائه می‌شود.

 انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول