اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور فرهنگی تبلیغات اسلامی کرمان:

40 هسته فرهنگی جوان در کرمان فعالیت دارند

خبرگزاری فارس: مسئول امور فرهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: 40 هسته فرهنگی جوان در زمینه‌های مختلف در استان کرمان فعالیت می‌کنند.

40 هسته فرهنگی جوان در کرمان فعالیت دارند

حجت‌الاسلام هادی ترابی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: 40 هسته فرهنگی جوان با حضور دانشجویان و دانش‌آموزان مقطع دبیرستان در استان کرمان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه طرح هسته‌های فرهنگی جوان در کرمان از سال 84 در محله‌های دارای مسجد و روحانی آغاز شده است، افزود: استقبال جوانان از این طرح مطلوب است.

ترابی تصریح کرد: شورای مرکزی هسته‌های فرهنگی جوان 30 نفر عضو دارد و دارای شش گروه پنج نفره است که در شش زیرمجموعه فعالیت می‌کنند.

وی ابراز داشت: هسته‌های فرهنگی جوان شامل بخش‌های نوشتاری، نشریه‌نگاری، سرگرمی، آموزشی، جلسه‌های گفتمان، حلقه معرفت، تبلیغات و اطلاع‌رسانی و مسابقه‌های ورزشی است.

ترابی از فعالیت 40 هسته فرهنگی جوان در استان کرمان خبر داد و گفت: هشت هسته فرهنگی جوان در شهر کرمان راه‌اندازی شده است.

وی هدف از تشکیل هسته‌های فرهنگی جوان را تربیت نیروهای فرهنگی برشمرد و تصریح کرد: نیروهای زبده در محله و منطقه با محوریت مربیان و روحانیان شناسایی و پذیرش می‌شوند و برای فعالیت‌های گروهی و تشکیلاتی تمرین می‌کنند.

ترابی بیان داشت: اعضای هسته‌های فرهنگی جوان علاوه بر تابستان در دیگر فصل‌های سال نیز به مناسبت‌های مختلف دور هم جمع می‌شوند و به اجرای برنامه می‌پردازند.

وی ورود به برنامه‌های فرهنگی و مذهبی را از مهم‌ترین دستاوردهای هسته‌های فرهنگی جوان برشمرد.

این مسئول فرهنگی برگزاری اردوهای استانی و اردوی نخبگان جوان را از دیگر برنامه‌های هسته‌های فرهنگی جوان در کرمان ذکر و خاطرنشان کرد: در هر سال افراد فعال و نخبه هسته‌های فرهنگی جوان از سراسر استان انتخاب و معرفی می‌شوند و در اردوی نخبگان جوان شرکت می‌کنند.

ترابی با بیان اینکه هر هسته فرهنگی موظف است، نشریه‌ای را در زمینه عملکرد خود، پژوهش‌های اعضا و گفتمان‌ها منتشر کند، گفت: جشنواره نشریات هسته‌های فرهنگی جوان در استان کرمان برگزار می‌شود و برترین نشریه به مرحله کشوری این جشنواره راه می‌یابد.

وی برگزاری نشست‌های رابطان هسته‌های فرهنگی و اجرای برنامه در مناسبت‌های مختلف را از دیگر فعالیت‌های هسته‌های فرهنگی جوان در کرمان ذکر برشمرد.

ترابی از اختصاص 20 میلیون تومان بودجه برای فعالیت هسته‌های فرهنگی جوان در کرمان خبر داد و ابراز داشت: سرانه هر یک از این هسته‌ها 500 هزار تومان است.

انتهای پیام/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول