اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد حفظ آثار استان اردبیل:

فرهنگ دفاع مقدس مبنای تولید آثار فرهنگی و هنری باشد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: فرهنگ غنی دفاع مقدس می‌تواند مبنای تهیه و انتشار آثار فرهنگی و هنری متنوع باشد که در این زمینه هنرمندان ما از ظرفیت‌های خوبی نیز برخوردار هستند.

فرهنگ دفاع مقدس مبنای تولید آثار فرهنگی و هنری باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ذکی‌الله خوشبخت صبح امروز در نشست با جمعی از فعالان حوزه فرهنگی و هنری دفاع مقدس در اردبیل اظهار داشت: ما اگر نتوانیم این انتقال فرهنگ را به شکل نرم و در قالب آثار فرهنگی و هنری به نسل آینده انجام دهیم قطعاً با چالش‌هایی روبرو خواهیم بود که در این زمینه باید تدبیر درست با شناخت از طرفیت هنرمندان صورت گیرد.

وی به گستردگی هجمه‌های فرهنگی استکبار جهانی برای بی‌هویت ساختن فرهنگ هشت سال دفاع مقدس و زیر سوال بردن ابعاد مختلف آن خاطرنشان کرد:‌ ما زمانی می‌توانیم از حقانیت خود در این حوزه دفاع کنیم که وقایع و اتفاقات هشت سال جنگ تحمیلی را بدون کم و کاست و یا اغراق‌گویی به نسل‌های آینده منتقل کنیم تا آنها به شرافت رخ داده در این حادثه تاریخی پی برده و به آن اطمینان داشته باشند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل به حرکت خوب ایجاد شده در حوزه دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: کتاب‌های خوبی در سال‌های اخیر در این حوزه انتشار یافته است و قرار است به‌زودی چندین اثر مهم نیز در این حوزه رونمایی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خوشبخت از تدوین و چاپ دفتر دوم کتاب " اوخشامالار " در قالب اثر فولکلوریک و آیین سنتی اردبیلی‌ها در پاسداشت شهدا و ایثارگران خبر داد و گفت: این کتاب به‌زودی رونمایی شده و علاقمندان می‌توانند از محتوای آن بهره بگیرند.

این مسئول تاکید کرد: این کتاب را عمار احمدی نویسنده زبده حوزه دفاع مقدس به رشته تحریر در آورده که دفتر اول آن پیش از این رونمایی شده بود که قرار است دفتر دوم به همراه موسیقی سنتی در این حوزه توزیع شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل توزیع موسیقی " اوخشامالار " را به همراه کتاب تدوین شده در این زمینه گامی موثر در زمینه تولید موسیقی حماسی برشمرد و افزود: تاثیر‌گذاری موسیقی و سرود در هشت سال جنگ تحمیلی بر کسی پوشیده نیست و به همین دلیل ما اقدام به تهیه و تولید موسیقی حماسی در این زمینه کردیم تا از این طریق انتقال مفاهیم و فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس صورت بگیرد.

خوشبخت هدف از تالیف این کتاب را احیای فرهنگ آذربایجان، واقعیت‌های زندگی مردم این خطه و سوگنامه مادران داغ‌دیده آذربایجان به ویژه مادران شهید اعلام کرد و بیان داشت: برای تالیف این کتاب مصاحبه‌های مختلفی با مادران و خواهران شهید در شهرها و روستاهای مختلف انجام شده که از همین رو این کتاب در نوع خود بسیار ارزشمند و بی‌بدیع است.

وی تصریح کرد:‌ تاکنون موفق شدیم با همکاری خوب نویسندگان استان هفت جلد کتاب از زندگینامه شهدا را تدوین کنیم و بیش از سه مورد نیز در مرحله چاپ و انتشار است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل در پایان سخنان خود اظهار داشت: تالیف و چاپ این کتب در معرفی شهدا و ایثارگران به نسل آینده ارزشمند بوده و امیدواریم با در دسترس بودن برای مردم به ویژه نوجوانان و جوانان علاقمندان بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول