اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف ترویج تعالیم قرآنی در جوامع دانشگاهی انجام شد

لزوم اجرای برنامه‌های فرهنگی برای انس بیشتر جوانان با قرآن

خبرگزاری فارس: طرح ضیافت اندیشه‌های قرآنی با هدف ترویج تعالیم دینی در دانشگاه آزاد اسلامی کرج با حضور مسئولان ارشد استانی و دانشگاهی آغاز به کار کرد.

لزوم اجرای برنامه‌های فرهنگی برای انس بیشتر جوانان با قرآن

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، عیسی فرهادی استاندار البرز بعدازظهر امروز در مراسم افتتاحیه این طرح که تحت عنوان ضیافت اندیشه‌های قرآنی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج آغاز به کار کرد، اظهار داشت: ماه رمضان بزرگترین فرصت برای تزکیه نفس و مبارزه با هوای نفسانی است.

وی ادامه داد: در این ماه بندگان خدا با حضور در میهمانی خداوند خودسازی کرده و در تقویت اخلاص و اعمال پایدار گام برمی‌دارند.

استاندار البرز گفت: نزدیکی به خدا و گام به گام به پروردگار نزدیک شدن از دیگر مزایای این ماه است که باید از تمام لحظات آن استفاده کرد و در مسیر خودسازی و اعتماد و اخلاص گام برداشت.

فرهادی با اشاره به این که این ماه نقطه وصل انسان با خداست افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس نقطه وصل بین رزمندگان و خداوند ایجاد شد که گردان‌ها با دست خالی و با توکل به خداوند توانستند حربه دشمنان را نقش بر آب کنند.

در ادامه این مراسم نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی اظهار داشت: ماه رمضان ماه آرامش و صفای دل و روح است که همه مسلمانان از آن بهره گرفته و خودسازی می‌کنند.

محمدجواد کولیوند با تأکید بر این که نظم حاکم بر جهان از قرآن سرچشمه می‌گیرد افزود: با خواندن قرآن می‌توانیم بسیاری از اضطراب‌ها و تشویش‌ها را از خود دور کرده و به آرامش خاطر برسیم.

وی ادامه داد: کلام خدا هیچگاه کهنه نمی‌شود و همواره همراه بشر و راهگشا بوده و هست. رسیدن به تقوا یکی از مهمترین مزایای این ماه است که روزه‌داران می‌توانند در این ماه به تقوا رسید و از این مهم نیز فیض ببرند.

کولیوند ادامه داد: تقوای درونی می‌تواند از خیلی لغزش‌ها انسان را نجات دهد ولی داشتن یک مربی در راهنمای انسان برای رسیدن به مقصد درست نیز الزامی است.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول