اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم کرمانشاه در خانه ملت

نهادینه کردن قرآن بزرگترین مانع در مقابل تهاجم فرهنگی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: نهادینه کردن قرآن در بین خانواده‌ها بزرگترین مانع در مقابل تهاجم فرهنگی است.

نهادینه کردن قرآن بزرگترین مانع در مقابل تهاجم فرهنگی است

سعید حیدری‌طیب در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: دیدگاه قرآنی توام با مفاهیم‌، تعمق و تدبر باید در جامعه نهادینه شود و لازم است که قرآن در تمام امور زندگی انسان پیاده شود‌.

حیدری‌طیب تصریح کرد: قرآن کتاب تعمق و تدبر است که برای دوری از سطحی‌نگری نباید فقط به روخوانی قرآن اکتفا کرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای خارجی بیش از ما مسلمانان، به آنچه که در قرآن وجود دارد عمل می‌کنند خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان برگزاری نمایشگاه‌های قرآنی است اما این به تنهایی کافی نیست.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید طوری برنامه‌ریزی کنند که همه با قرآن مانوس شوند‌، گفت: رسالت اداراتی چون حج و اوقاف است که در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: رسالت نهادهایی چون اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی‌، سازمان تبلیغات اسلامی‌، اوقاف و... انجام فعالیت‌های فرهنگی است‌.

وی با اشاره به ماه‌هایی چون شعبان‌، رمضان، محرم و صفر ادامه داد: این ماه‌ها بستر‌های بسیار مناسبی برای انجام کارهای فرهنگی هستند‌.

حیدری‌طیب گفت: در ماه‌های مبارکی چون رمضان و... ترویج قرآن و اسلام باید بیشتر شود همانطور که امام راحل فرمودند اگر محرم و صفر نبود اسلام و انقلاب زنده نمی‌ماند‌. با نهادینه کردن قرآن در زندگی مردم بزرگترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی را ایجاد کرده‌ایم‌.

وی با بیان اینکه ما به عنوان یک کشور مسلمان باید در موضع انفعال قرار بگیریم، گفت: باید تلاش کنیم دین اسلام را به تمام مذاهب و ادیان جهان ترویج کنیم.

حیدری‌طیب در پایان از مسئولان خواست تا در این راستا تلاش بیشتر انجام دهند و همچنین از همه مسئولان برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب و نرم‌افزار قرآنی تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول