اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه صنعتی کرمانشاه:

کنفرانس‌های مجازی بار هزینه‌ای و مصرفی کمتری دارد

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: کنفرانس‌های مجازی بار هزینه‌ای و مصرفی کمتری برای برگزار‌کنندگان و شرکت‌کنندگان دارد.

کنفرانس‌های مجازی بار هزینه‌ای و مصرفی کمتری دارد

علی‌اکبر اختری در گفت‌و‌گو با خبر‌نگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: برگزاری کنفرانس مجاز کاری بسیار سودمند  است که برای نخستین بار در کشور در دانشگاه صنعتی کرمانشاه برگزار می‌شود.

اختری تصریح کرد: برگزاری این کنفرانس بار هزینه‌ای و مصرفی کمتری برای برگزار‌کنندگان و شرکت‌کنندگان دارد‌.

رئیس نخستین کنفرانس مجازی مهندسی فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه به لحاظ امتیازات پژوهشی، هیچ تفاوتی بین کنفرانس مجازی و کنفرانس‌های دیگر وجود ندارد‌ افزود: با توجه به روند داوری علمی و تخصصی همه مقالات و براساس ماده 2 بند 4 فعالیت‌های پژوهشی آیین‌نامه ارتقای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، هیچ‌گونه تفاوتی بین کنفرانس مجازی و کنفرانس‌های دیگر وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در این نوع از برگزاری کنفرانس نحوه اتصال کامپیوتر شرکت‌کننده می‌تواند بر‌اساس شبکه "Web-based" یا بارگیری "Download" باشد اتصال نوع تحت شبکه فقط نیازمند وارد کردن آدرس Web site فروم برگزاری کنفرانس در آدرس بار مرورگر وب است.

اختری با اشاره به تجهیزات مورد نیاز برای شرکت در کنفرانس مجازی گفت: برای بهره‌مندی از امکانات کنفرانس مجازی، داشتن تجهیزات محدودی همانند کامپیوتر متصل به اینترنت، تجهیزات شنیداری لازم و  WebCam کافی است.

سرپرست دانشگاه صنعتی کرمانشاه با بیان برخی ویژگی‌های اصلی کنفرانس مجازی ادامه داد: نمایش اسلاید سخنرانی که به وسیله Power Point امکان نمایش اسلایدهای سخنرانی فراهم می‌شود، تصاویر زنده که تصاویر می‌تواند از طریق Webcam یا دوربین ویدیویی دیجیتالی در اختیار سایر شرکت‌کنندگان قرار گیرد، صفحه‌ای با قابلیت یادداشت که این ویژگی به سخنران و دیگر شرکت‌کنندگان این امکان را می‌دهد که موارد مهم را روی اسلاید سخنرانی علامت‌گذاری، مشخص و یا پررنگ کنند.

 صدا به همراه (IP (VoIP که این ویژگی امکان برقراری ارتباط صوتی سخنران و شرکت‌کنندگان را در طول کنفرانس با استفاده از هدفون و اسپیکر فراهم می‌کند، قابلیت ضبط که این ویژگی تمام اشخاص علاقه‌مند را قادر می‌سازد تا ویدیو ضبط شده کنفرانس را در زمانی دیگر مشاهده کنند، ارزیابی‌ها و نظرسنجی‌ها که این قابلیت به سخنران این امکان را می‌دهد که با شنوندگان پرسش و پاسخ دو طرفه داشته باشد، از دیگر ویژگی‌های اصلی کنفرانس مجازی است.

اختری، گفتگوی نوشتاری "Text chat" که این ابزار در جلسه‌های پرسش و پاسخ زنده برای دو نفر و یا تمام شرکت‌کنندگان در کنفرانس به کار می‌رود، اشتراک desktop که این ویژگی اجازه می‌دهد که شرکت‌کنندگان اطلاعات نمایش داده شده بر روی desktop سخنران را مشاهده کنند را از دیگر ویژگی‌ها عنوان کرد.

اختری اظهار کرد: ممکن است که مسائلی مانند کاهش سرعت اتصال کامپیوتر شخصی به اینترنت، مشکلات تهیه‌کننده سرویس اینترنت و ترافیک کلی اینترنت بر روی اجرای کنفرانس تاثیر بگذارد.

گفتنی است، این کنفرانس در 30 شهریور ماه سال‌جاری برگزار می‌شود و علاقه‌مندان بدون داشتن هرگونه شرایط خاصی می‌توانند آثار خود را از تاریخ یکم مرداد ماه تا 31 مرداد ماه به آدرس سایت این همایش مجازی  http://www.itevc.ir  ارسال کنند.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول