اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر سرعین:

سالن همایش‌های بین‌المللی در سرعین احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای شهر سرعین گفت: با حمایت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در تلاش هستیم تا زمینه و بستر احداث سالن همایش‌های بین‌المللی را در سرعین مهیا کرده و به احداث آن اقدام کنیم.

سالن همایش‌های بین‌المللی در سرعین احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ناصر محمدی عصر امروز در مراسم افتتاح سالن آمفی‌تئاتر شهرداری سرعین، اظهار داشت: شهر سرعین سال‌ها از نبود یک سالن استاندارد و در خور شأن گردشگران و اهالی بی‌بهره بوده و به همین منظور شورای اسلامی شهر و شهرداری تصمیم گرفته است تا با جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این راستا اقدام لازم را انجام داده و در کمتر از یک سال به تجهیز و بهره‌برداری آن همت کند.

وی با یادآوری این‌که این سالن جزیی از برنامه‌های شورای اسلامی شهر به شمار می‌رود، تصریح کرد: با راه‌اندازی این سالن امیدواریم میزبان همایش‌های ملی و بین‌المللی در شهر توریستی سرعین باشیم که بستر و زمینه این کار نیز در این شهر مهیا است.

محمدی با اعلام این‌که بسیاری از جوانان مرکز استان و شهرهای دیگر در مراکز اقامتی و مجتمع‌های آب‌درمانی و مجموعه‌های گردشگری سرعین مشغول به کار هستند، خاطر نشان کرد: صنعت گردشگری از پردرآمدترین و سودمندترین صنایع دنیا است که اگر نگاه علمی و همراه با مدیریت شایسته به آن صورت بگیرد، می‌تواند زمینه‌ساز رفع مشکل بیکاری در استان و منطقه باشد.

این مسئول در ادامه اضافه کرد: نباید از این ظرفیت و توان غافل شویم چرا که اشتغالزایی در این بخش زودبازده و پردامنه است که خود هتل و مراکز اقامتی و پذیرایی توان پاسخگویی به اشتغال صدها نفر را دارد.

وی با ابراز این‌که سرعین نگین و اتاق پذیرایی استان اردبیل است، بیان کرد: متأسفانه این جایگاه در باور مسئولان استانی ایجاد نشده و جلوه‌گری نمی‌کند و سال‌ها است که سرعین با نگاه و نگرش سنتی مدیریت می‌شود.

محمدی ضرورت اختصاص اعتبار ویژه برای شهر سرعین را براساس جمعیت پنج هزار نفری آن یادآور شد و ادامه داد: به اندازه 100 برابر جمعیت این شهر روزانه جمعیت گردشگر وارد سرعین می‌شود که سالانه این حضور بیش از شش میلیون نفر است که با احتساب جمعیت شناور شهر می‌توان از این ظرفیت و توان در توسعه حقیقی استان استفاده کرد.

به گزارش فارس، رئیس شورای شهر سرعین تزریق اعتبارات به این شهر را قطره‌چکانی و بسیار ناچیز و دور از شأن این شهر دانست و گفت:‌ سرعین نیازمند نگاه ویژه است چرا که با امکانات محدود این شهر نباید انتظار معجزه از مسئولان داشت.

وی با انتقاد از تخصیص نیافتن ریالی از محل درآمد آب‌های گرم معدنی به شهر سرعین و شهرداری افزود: جوابگویی میلیون‌ها گردشگر، شهرداری سرعین است نه امور آب استان که فقط با اجاره دادن آب‌های گرم و فروش حقابه این آب گرم‌ها میلیاردها تومان سالانه پول از این شهر خارج می‌کند و در مقابل ریالی به این شهر هزینه نمی‌کند.

محمدی تصریح کرد: ما همچنان خواهان اختصاص 20 درصد عوارض از محل درآمد آب‌های گرم به شهرداری سرعین هستیم و به جد از مراجع قانونی خواسته‌ایم تا این مطالبه مردمی را برآورده کرده و نسبت به تحقق آن بکوشند.

وی همچنین از راکد ماندن کمربند طلایی آب‌های گرم معدنی استان که چند سالی است بلاتکلیف رها شده انتقاد کرد و اظهار داشت: تکمیل این کمربند طلایی می‌تواند در مدت ماندگاری مسافر و رونق اقتصادی دیگر مناطق استان تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول