اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسرای قم:

همایش بین‌المللی اخلاق و ادیان در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرای قم از برگزاری همایش بین‌المللی اخلاق و ادیان در این استان خبر داد.

همایش بین‌المللی اخلاق و ادیان در قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حجت‌الاسلام علی روح‌اللهی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آمل با بیان اینکه همایش بین‌المللی اخلاق و ادیان امسال به میزبانی شهر مقدس قم برگزار می‌شود، گفت: در این راستا و با توجه به تاکیدات خاص حضرت آیت‌الله جوادی آملی، پیش‌ همایش‌هایی را تا قبل از برگزاری این همایش بین‌المللی برگزار خواهیم کرد که نخستین این همایش‌ها، همایش ملی علامه محمدتقی آملی در شهرستان آمل خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه این همایش ملی ششم مهر امسال در مجتمع فرهنگی و هنری حضرت ولی‌عصر(عج) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل برگزار می‌شود، گفت: این همایش بزرگ با پیام حضرت آیت‌الله جوادی آملی همراه خواهد بود.

معاون بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسرای قم همچنین از حضور احتمالی علامه حسن‌زاده آملی در این همایش بزرگ خبر داد و افزود: برخی هماهنگی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته که امیدواریم که شاهد حضور این شخصیت ارزنده باشیم.

روح‌اللهی تشکیل ستادی متمرکز برای برنامه‌ریزی دقیق و سازماندهی کارها را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: این ستاد به منظور تقویت سطح کیفی همایش با همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان، حوزه‌های علمیه و دیگر نهادهای فرهنگی تشکیل شود.

وی از چاپ برخی آثار علامه محمدتقی آملی از سوی کمیته علمی این همایش بزرگ خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر آن جمع‌آوری و تدوین زندگی‌نامه این عالم برجسته نیز در دستور کار قرار گرفته است.

معاون بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسرای قم، گسترش اندیشه‌های علما و فقها در جامعه را مساله‌ای ضروری دانست و گفت: جامعه امروز ما نیازمند بهره‌گیری بیشتری از اندیشه‌های متعالی علما و مراجع بزرگ هستند تا بتوانند در برابر تهاجم گسترده فرهنگی ایستادگی کنند.

این مسئول، تکریم از عالمان دین را امری مهم و ارزنده دانست و اذعان داشت: دیار مازندران از دیرباز مأوای پرورش علما بوده که آثار و افکار آنان همچون چراغی روشن بر تارک فرهنگ این سرزمین پاک می‌درخشد.

انتهای ‌پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول