اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدرس دانشگاه صنعتی کرمانشاه:

آموزش و پژوهش شرط لازم برای توسعه صنعتی است

خبرگزاری فارس: مدرس دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: آموزش و پژوهش دو ویژگی بنیادی است که در ماهیت دانشگاه محقق می‌شود و باعث توسعه صنعتی است.

آموزش و پژوهش شرط لازم برای توسعه صنعتی است

حسین پار در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: دانشگاه و صنعت دو رکن اساسی توسعه در هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند و همکاری بین این دو شرط لازم برای موفقیت و شتاب بخشیدن به فرایند توسعه است.

پار تصریح کرد: رسالت دانشگاه یعنی فرهنگ‌، در مجموع شهروندانی مطلوب برای جامعه تربیت می‌کند و صنعت نیز به نوبه خود نقش توسعه‌ای در هر کشور ایفا می‌کند و به طور قطع یکی از عمده‌ترین جلوه‌های پیشرفت و توسعه هر کشور، رشد و توسعه صنایع آن کشور است و حتی رشد کشورهایی که امروزه توسعه یافته می‌شوند، در گرو تحولات صنعتی آنها بوده است.

وی افزود: نقش برجسته دانشگاه در توسعه به مفهوم اهم و توسعه صنعتی به مفهوم اخص آن در سه فعالیت عمده‌، فرهنگ‌، آموزش و پژوهش نهفته است.

مدرس دانشگاه صنعتی گفت: آموزش و پژوهش دو ویژگی بنیادی است که در ماهیت دانشگاه محقق و باعث توسعه صنعتی می‌شود و نقش آموزشی دانشگاه در فرایند توسعه بر تربیت نیروی انسانی که کلید و راهگشای توسعه صنعتی محسوب می‌شود، استوار است و نقش پژوهشی آن نیز در تحقیقات بنیادی و کاربردی که شرط لازم برای توسعه صنعتی است‌، تبلور پیدا می‌کند.

پار ادامه داد: هیچ جامعه‌ای بدون داشتن دانشگاه پایدار به توسعه پایدار دست پیدا نمی‌کند چراکه دانشگاه پایدار مفهومی است که طی سه دهه اخیر و در راستای تحقق اهداف توسعه پایدار در دنیا شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در اغلب کشورها حداقل یک دانشگاه پایدار فعال وجود دارد، خاطرنشان کرد: خلق دانش کاربردی‌، ایجاد توسعه و تنوع در منابع علمی، توسعه ارتباطات بیرونی و تعامل جدی با سازمان‌های مربوطه در راستای اهداف رسالت یک دانشگاه پایدار است که دانشگاه صنعتی کرمانشاه با اینکه دانشگاهی جوان و نوپا است در پی چنین رویکردی است.

این مدرس دانشگاه اظهار کرد: رویکرد دانشگاه صنعتی کرمانشاه نیز موجب پیوند دانشگاه با صنعت و تعامل و گسترش ارتباط این دو با جامعه می‌شود که نتیجه این پیوند و تعامل بهره‌گیری صنعت در دانشگاه برای فراهم شدن بستر مناسب توسعه اقتصادی و نیل به پیشرفت و پویایی کشور است. 

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه صنعتی کرمانشاه با وجود عمر کوتاه خود یک دانشگاه پیشتاز است که در راستای نظام ملی نوآوری کشور گام بر می‌دارد، گفت: دانشگاه صنعتی کرمانشاه با رویکرد در حوزه تحقیقات و نوآوری و تعامل جدی با محیط اطراف خود در راستای نظام ملی نوآوری کشور رقابت ایستا را به رقابت پویا تبدیل کرده است.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول