اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مرکز بین‌المللی علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی ماهان

کنفرانس سالانه انرژی پاک در کرمان آغاز به کار کرد

خبرگزاری فارس: دومین کنفرانس سالانه انرژی پاک در مرکز بین‌المللی علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی ماهان آغاز به کار کرد.

کنفرانس سالانه انرژی پاک در کرمان آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، دومین کنفرانس سالانه انرژی پاک صبح امروز در مرکز بین‌المللی علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی ماهان برگزار شد.

مسعود ایرانمنش دبیر برگزاری این کنفرانس گفت: آشنایی متخصصان و پژوهشگران دانشگاهی و مراکز پژوهشی و صنعتی کشور با فعالیت یکدیگر، مبادله اطلاعات و ایجاد ارتباط بین صنعتگران و پژوهشگران، آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و فناوری در زمینه‌های گوناگون فناوری‌های انرژی پاک و تشکیل میزگردهای تخصصی در این زمینه از اهداف برگزاری این کنفرانس است.

وی محورهای مورد بحث در این کنفرانس 2 روزه را شامل ‌انرژی باد، انرژی خورشیدی، ‌پیل‌های سوختی و هیدروژن،‌ سوخت‌های زیستی، جنبه‌های اقتصادی و زیست محیطی منابع انرژی پاک، ‌بازیافت انرژی و روش‌های ذخیره‌سازی انرژی، ‌سیستم‌های انرژی هیبرید،‌ مدیریت و بهینه‌سازی انرژی و فناوری‌های مرتبط با انرژی‌های پاک عنوان کرد.

ایرانمنش افزود: از بین 440 مقاله ارسال شده به این کنفرانس براساس شاخص‌های مصوب کمیته علمی و داوران 86 مقاله به صورت پوستر و 80 مقاله در قالب سخنرانی پذیرش شد.

وی تصریح کرد: یکی از بحران‌های جهان در قرن بیست و یکم، بحران انرژی است که از 2 چالش عمده نشأت می‌گیرد، یکی چالش آلودگی محیط زیست ناشی از مصرف سوخت‌های فسیلی و دیگری محدودیت منابع فسیلی در جهان است که پیش‌بینی می‌شود با توجه به مصرف رو به افزایش آنها در آینده نزدیک به اتمام می‌رسد.

دبیر دومین کنفرانس سالانه انرژی پاک گفت: اگر چه کشور ایران از منابع غنی نفت و گاز برخوردار است، اما قطعا بحران جهانی انرژی به منطقه جغرافیایی خاصی محدود نشده و بنابراین باید برای برون رفت از آن چاره‌اندیشی کرد، راه حل جهانی برای رفع این معضل استفاده از انرژی‌های پاک است.

وی بیان داشت: از ویژگی‌های این کنفرانس می‌توان به پذیرش طرح‌های صنعتی و کاربردی در زمینه انرژی اشاره کرد.

ایرانمنش افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی، نمایشگاه دستاورده‌های انرژی پاک و میزگرد تخصصی کارگروه انرژی استان از برنامه‌های پیش‌بینی شده در این کنفرانس است.

وی خاطرنشان کرد: نشست‌های علمی این کنفرانس در 10 محور جداگانه به همراه سخنرانی علمی ارائه می‌شود.

به گزارش فارس در این کنفرانس جمعی از استادان، صنعتگران و دانشجویان سراسر کشور حضور داشتند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول