اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور

ماده نانو کامپوزیت تصفیه آب صنعتی در اراک ساخته شد

خبرگزاری فارس: دانشجوی جوان رشته شیمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک موفق به طراحی و ساخت ماده نانو کامپوزیت تصفیه آب صنعتی برای نخستین بار در کشور شد.

ماده نانو کامپوزیت تصفیه آب صنعتی در اراک ساخته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک اسماعیل نیک‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران در دانشگاه آزاد اراک اظهار داشت: این اختراع به شماره 74105 در اداره ثبت اختراعات و مالکیت صنعتی کشور به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: این ماده شیمیایی با هزینه 6 میلیون ریال و در مدت 18 ماه با همکاری اسماعیل نیک‌پور و محمدمهدی داراب و سرپرستی مهشید داراب ساخته شده است.

دانشجوی جوان رشته شیمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک آب، کلرید کبالت، کلرید مس، کلرید آهن، هیدرواکسید آلومینیوم، سلیکاژل، زئولیت و نیترات نیکل را از مواد تشکیل‌دهنده این نانو عنوان و خاطر نشان کرد: در این طرح نانو رزین در تماس با آب سنگین تغییر کاتیون انجام می‌دهد.

نیک‌پور کاهش آلودگی‌ها و مقرون به صرفه بودن نسبت به روش‌های قبلی را از مزیت‌های این ماده دانست و گفت: ساختار ترکیبی این ماده همانند کربن 60 است که پس از جدا شدن از آب هیچگونه تغییری در ساختار آن رخ نمی‌دهد و با مبادله یونی با آب تغییر کاتیون انجام می‌دهد و با قابلیت شارژ با آب و نمک به کرات قابل استفاده است.

انتهای پیام/آ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول