اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش جنگ و دفاع در اندیشه امام خمینی

3 اثر با موضوع امام خمینی و دفاع مقدس رونمایی شد

خبرگزاری فارس: در همایش جنگ و دفاع در اندیشه امام خمینی از سه اثر در زمینه اندیشه دفاعی امام خمینی و دفاع مقدس رونمایی شد.

3 اثر با موضوع امام خمینی و دفاع مقدس رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم در همایش جنگ و دفاع در اندیشه امام خمینی(ره) که ظهر امروز در سالن اجتماعات اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم با حضور خانواده شهید احمد سوداگر برگزار شد، از سه کتاب در زمینه اندیشه دفاعی امام خمینی(ره) و دفاع مقدس رونمایی شد.

«در قلمرو اندیشه امام خمینی(ره)» یکی از این کتاب‌ها است که توسط محمدمهدی بهداروند تالیف شده و به مبانی اندیشه امام خمینی در موضوعات فلسفه تاریخ، فلسفه اجتماع و جنگ و دفاع می‌پردازد.

«دفاع مقدس؛ رخداد عظیم» کتاب دیگری است که امروز رونمایی شد و بر اساس نوشته‌های سرلشکر فیروزآبادی توسط محمدمهدی بهداروند تدوین شده است.

اثر دیگر در این رابطه « جنگ و قطعنامه‌های سازمان ملل متحد » نوشته شهید احمد سوداگر است که امروز در این همایش از آن رونمایی شد.

در این همایش مدیر مسئول روزنامه کیهان و رئیس فرهنگستان علوم اسلامی به بیان مطالبی در زمینه اندیشه دفاعی امام خمینی(ره ) و تحولی که ایشان در جهان به وجود آورد، پرداختند.

سید یاسر موسوی، مبارز بحرینی از دیگر سخنرانان این همایش بود که اندیشه امام خمینی(ره) را عامل محرک جوامع اسلامی دانست.

وی با بیان اینکه اندیشه امام خمینی(ره) از اسلام ناب سرچشمه گرفته است افزود: این تفکر از آنجا که با فطرت انسان‌ها سازگاری دارد، توانسته جای خود را در میان ملت‌ها باز کند.

در پایان این همایش از پنج مقاله برگزیده از مجموع 50 مقاله‌ای که به دبیرخانه این همایش ارسال شده بود، تجلیل شد.

«جنگ و دفاع در اندیشه امام خمینی(ره)» سومین همایش از مجموعه همایش‌های 598 است که هر سال در سالروز امضا شدن قطعنامه 598 به ریشه‌های این حادثه تاریخی می‌پردازد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول