اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه:

شهدا طلایه‌داران تاریخ دفاع مقدس هستند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: نقطه به نقطه کرمانشاه تاریخی را ساخته است که شهدا طلایه‌داران تک‌تک این حماسه هستند.

شهدا طلایه‌داران تاریخ دفاع مقدس هستند

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سرهنگ حسن‌ موحد صبح امروز در همایش تخصصی راهکارهای تقویت فرهنگی نواحی دارای زیارتگاه‌های دفاع مقدس که با حضور فرماندهان نظامی و بسیجی استان‌هایی از کشور در تربیت معلم شهید صدوقی برگزار شد اظهار کرد: نقطه به نقطه کرمانشاه تاریخی را ساخته است که شهدا طلایه‌داران تک‌تک این حماسه هستند.

*شیر زن گیلانغربی نماد زن مسلمان در دفاع مقدس

موحد با اشاره به  افتخار‌آفرینی شیرزن گیلانغربی ادامه داد: فرنگیس حیدرپور از ساکنان گیلانغرب شیر‌‌‌‌زنی است که در نخستین روزهای جنگ تحمیلی در سن 18 سالگی با شهامت تبر به دست گرفته و یک سرباز بعثی را به هلاکت ‌رسانده و سرباز دیگری را به اسارت در‌آورد.

وی حماسه شیرزن گیلانغربی را به عنوان نماد زن مسلمان در دفاع مقدس یکی از هزاران اتفاق باشکوهی اعلام کرد که مردم کرمانشاه در دوران دفاع مقدس خلق کردند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه با اشاره به کمبود امکانات ایران در برابر عراق افزود: در دوران 8 سال جنگ با عراق ما از حداقل امکانات برخوردار بودیم، حتی سیم خاردار نداشتیم.

* ما با طناب عراقی‌ها را اسیر می‌کنیم

وی تصریح کرد: نیروهای مردمی با جان و دل از خاک این مملکت دفاع کردند.

موحد با اشاره به اینکه یک بسیجی کم سن و سال که حتی اسلحه هم نداشت در سرمای شدید گل‌ولای ،برف و سرما طنابی را به همراه داشت ادامه داد: این بسیجی با حداقل امکانات شعار ارزشمندی داشت و آن این بود که می‌خواهم عراقی‌ها را با این طناب ببندم و اسیر کنم، این اقتدار کرمانشاه را در دوران 8 سال جنگ تحمیلی با زبان ساده توصیف می‌کند و نیازی به تعریف دیگر نیست.

وی اظهار کرد: مردمی که در دوران دفاع مقدس و زیر بمباران دشمن بعثی در پناهگاه شهر کرمانشاه با خیانت منافقان به خاک و خون کشیده شدند یکی از هزاران مظلومیتی است که مردم کرمانشاه تحمل کردند.

*موج بیداری جهان براساس اندیشه امام راحل (ره) است

موحد با بیان اینکه امروز موج بیداری اسلامی برگرفته از اندیشه‌های امام راحل (ره) است، گفت: توطئه‌های دشمنان با شکست مواجه می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: نشانه‌هایی در فرمایشات مقام معظم رهبری وجود دارد که نشان می‌دهد که راه ما، راه روشنی است.

موحد هدف از این همایش را هم‌اندیشی در کارگروه‌های مختلف دانست و گفت: نقشه راهی را ترسیم کنیم که بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه انتقال داده و حفظ کنیم.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول