اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجلاس پیر غلامان حسینی:

مداحان دفاع مقدس تجلیل می‌شوند

خبرگزاری فارس: دبیر اجلاس پیر غلامان حسینی گفت: مداحان تاثیرگذار جوان و حضور یافته در دوران دفاع مقدس در دهمین اجلاس بین‌المللی پیر غلامان که در اردبیل برگزار می‌شود مورد تجلیل و تقدیر قرار می‌گیرند.

مداحان دفاع مقدس تجلیل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ابراهیم طاهری صبح امروز در جلسه هماهنگی برگزاری اجلاس پیر غلامان حسینی در استانداری اردبیل اظهار داشت: جلسات هماهنگی با حضور معاون سازمان صدا و سیما، رئیس سازمان ارتباطات اسلامی و هفت تشکل حوزه مداحان و شعرا به صورت ملی و کشوری برگزار شده و سهمیه استان‌ها برای حضور در دهمین اجلاس مشخص شده است.

وی با بیان اینکه قرار است در این اجلاس مداحان و شعرای مذهبی خارج از کشورمان نیز حضور یابند افزود: ما دست استان اردبیل را برای دعوت از مداحان و شعرای خارجی باز گذاشتیم تا با صلاحدید خود شناسایی شایسته‌ای در این زمینه داشته باشند و مقدمات دعوت آنها را فراهم کنند.

طاهری به فعالیت ستاد برگزاری شایسته این اجلاس، صدور ابلاغ برای روسا و دبیران کمیته‌های مختلف اشاره کرد و ابراز داشت: تشکیل هیئت علمی تعیین راهبرد مداحی و تدوین دستور‌العمل جامع مداحی برای تولید برنامه‌های فاخر رادیویی و تلوزیونی انجام شده و قرار است طراحی‌های اولیه برای مستند‌سازی اجلاس دهم و فراخوان و طراحی پوستر در این زمینه انجام شود.

دبیر اجلاس پیر غلامان حسینی گفت: ما با حضور در استان اردبیل خواستیم با محل پیشنهادی مراسم افتتاحیه و اختتامیه، محل برگزاری کارگاه‌ها و اسکان میهمانان داخلی و خارجی آشنا شویم به طوری که در این اجلاس 600 نفر میهمان داخلی ملی، 100 میهمان خارجی و 100 میهمانان دعوت استان اردبیل حضور می‌یابند که در مجموع تعداد مدعوین این برنامه 800 نفر است.

 

*31 مداح، ذاکر و شاعر حسینی تجلیل می‌شوند

طاهری اظهار داشت: در دهمین اجلاس پیر غلامان حسینی 31 نفر از مداحان، شعرا، ذاکران و خانواده‌های شهید و همچنین و چهره‌های ماندگار استانی تجلیل می‌شوند.

وی افزود: فرم‌ها و تمهید مقدمات ضروری برای برگزیدن افراد منتخب انجام شده که تلاش می‌کنیم در اواخر مهر‌ماه چهره‌های شاخص مداحی را برای تجلیل انتخاب کرده و به کمیته داوران ارائه کنیم.

دبیر اجلاس پیر غلامان حسینی تصریح کرد: در 56 بخش فعالیت‌ها را بین حوزه‌ها و کمیته‌های مختلف تقسیم‌بندی کردیم به طوری که در روزهای 17 و 18 حجم برنامه‌ها در صبح و بعد از ظهر به نحوی است که برای تدارک فوق برنامه نشست‌های تخصصی و کارگاهی نیز فرصت محدود و بسیار ذی‌قیمت است.

دبیر اجلاس پیر غلامان حسینی بیان داشت:17 آبان بعد از ورود و اسکان میهمانان و استقبال از آنها با برنامه‌های سنتی و مرسوم عزاداری مردم اردبیل در محل فرودگاه اردبیل آیین افتتاحیه با حضور معاون صدا و سیما و مسئولان کشوری و استانی انجام می‌شود و برای عصر این روز برنامه‌های کارگاهی و نشست‌های تخصصی را تدارک دیده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول ادامه داد: در غروب 18 آبان ماه نیز مراسم اختتامیه با حضور رئیس سازمان صدا و سیما و دیگر مسئولان برگزار می‌شود و در این مراسم قرار است آیین سنتی طشت گذاری اردبیل نیز به همت میراث فرهنگی به ثبت برسد.

طاهری در پایان ابراز داشت: در خلال این برنامه‌ها نشست مسئولان با مداحان 32 استان کشور و نشست مدیران شبکه‌های رادیویی نیز برگزار می‌‌شود.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول