اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت گچساران:

حمایت‌های حافظ اسد در دوران دفاع مقدس را فراموش نمی‌کنیم

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت گچساران گفت: جمهوری اسلامی هیچگاه حمایت‌های سوریه و حافظ اسد در دوره هشت سال دفاع مقدس و اوج غربت و غریبی ایران را فراموش نمی‌کند.

حمایت‌های حافظ اسد در دوران دفاع مقدس را فراموش نمی‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت‌الاسلام پرویز خواجه‌زاده ظهر امروز در نماز عبادی سیاسی این شهرستان ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزکاری اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های همه انسان‌های جهان فرجام و عاقبت به خیری است.

وی افزود: فرجام و عاقبت به خیر شدن تنها مربوط به مسلمانان نبوده و همه انسان‌ها در همه ادیان و مکاتب در پی فرجام و عاقبت به خیری خود هستند.

خواجه‌زاده با بیان اینکه در دین مبین اسلام سفارش‌های بیشتری نسبت به دیگر ادیان در زمینه عاقبت به خیری شده است، عاقبت به خیری را نه تنها متعلق و خاص آخرت عنوان کرد بلکه این دغدغه را دنیوی و اخروی دانست.

مردم و خیران در طرح همای رحمت با هلال احمر گچساران همکاری کنند

امام جمعه موقت گچساران با اشاره به برخی از عوامل مهم و تأثیرگذار در عاقبت به خیری انسان یادآور شد: پند و موعظه‌پذیری یکی از عوامل مهم در عاقبت به خیر شدن انسان‌ها است.

خواجه‌زاده با اشاره به زندگی آیت‌الله جهانگیرخان قشقایی ابراز داشت: ایشان تا سن 40 سالگی به کار دامداری و نوازندگی مشغول بودند که بر اثر شکسته شدن تار خود و به قصد تعمیر تار به بازار اصفهان رفت.

وی ادامه داد: آیت‌الله جهانگیرخان قشقایی با کسبه‌ای روبرو شد و از او شنید "وقتی که تار نوازندگی‌ات را بند زدی سعی کن تار دلت را نیز با خدا گره و بند بزنی".

خواجه‌زاده اذعان داشت: این جمله تعمیرکننده تار، آیت‌الله جهانگیرخان قشقایی را متحول کرد و ایشان با ورود و کسب درس و معارف در حوزه علمیه، یکی از برجسته‌ترین علمای شیعه شد.

وی توبه و ایمان به خداوند را از دیگر عوامل عاقبت به خیری انسان دانست و از نمازگزاران خواست هرگز از بخشش خداوند ناامید نشوند.

خطیب جمعه گچساران در خطبه دوم نماز عبادی و سیاسی جمعه این شهرستان بیان داشت: هر کسی از لباس تقوا و ایمان برهنه شد، هیچ لباسی نمی‌تواند برهنگی او را در این زمینه بپوشاند.

خواجه‌زاده با تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در انتقاد به برخی از معدود افرادی که از فرارسیدن این ماه اظهار نارضایتی می‌کنند، تأکید کرد: بارها شنیده‌ایم که در این ماه درهای بهشت به روی مؤمنان باز و در‌های جهنم بسته است و شیاطین در این ماه به غل و زنجیر بسته می‌شوند.

وی خطاب به این افراد ابراز داشت: میزبان ماه رمضان خداوند است، از این ماه نهایت استفاده را ببرید، نکند خدای ناکرده به بهانه‌های مختلف از زیر بار پر فیض و برکت این ماه شانه خالی کنید.

امام جمعه گچساران با اشاره به اجرای طرح همای رحمت در جمعیت هلال احمر گچساران از مردم، متمکنان و خیرین خواست تا در ماه مبارک رمضان با کمک‌های مالی و جنسی خود خانواده‌های مستضعف و محروم را یاری کنند.

خواجه‌زاده در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به ناآرامی‌های اخیر در سوریه و دخالت کشورهای استکباری در این زمینه تأکید کرد: ایران و سوریه سال‌های زیادی است که به عنوان دو کشور مهم، تأثیرگذار و استراتژیک در منطقه، نقش بسیار مهمی در تحولات جبهه مقاومت ایفا کرده‌اند.

وی افزود: سوریه از زمان حافظ اسد در بدترین شرایط همواره از جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی ایران حمایت کرده و برای ایران کشوری محوری، مهم و استراتژیک است.

خواجه‌زاده شرایط کنونی سوریه و دخالت‌های کشورهای استکباری را مانند شرایط اول انقلاب ایران اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: مثلث شوم آمریکا، انگلیس و فرانسه سعی دارد با ترور و ایجاد نزاع‌های قومی و قبیله‌ای سوریه را تضعیف کند.

وی ادامه داد: امروز این مثلث شوم در برابر سوریه قرار گرفته است و در حال تلاش برای از بین بردن حامی و خط مقدم جبهه مقاومت است.

نگرانی کشورهای عربی و استکباری از اوضاع مردم سوریه بهانه‌ای شوم است

خواجه‌زاده آمریکا، انگلیس، فرانسه با کمک‌های مالی و پول‌های کشورهای مرتجع عربی از جمله عربستان و قطر را از جمله مهم‌ترین کشورهای مداخله‌گر در ناآرامی‌های سوریه دانست.

امام جمعه موقت گچساران اظهار نگرانی کشورهای عربی و استکباری از اوضاع مردم سوریه را بهانه‌ای برای اهداف شوم و از بین بردن نظام سوریه عنوان کرد.

خواجه‌زاده متذکر شد: امروز عربستان با اعزام نیروهای نظامی خود به کمک بحرین به کشتار مسلمانان بحرین دست می‌زند و این فاجعه دردناک از نگاه و صدای رسانه‌های عربی و استکباری پنهان مانده است.

وی ایران را کشوری قدرتمند و حامی سوریه و جبهه مقاومت دانست و اظهار امیدواری کرد: دشمنان نظام سوریه و جبهه مقاومت در تلاش خود برای از پای درآوردن خط مقدم جبهه مقاومت به شکست و بن‌بست برسند.

خواجه‌زاده در پایان با تبریک به مناسبت هفته بهزیستی از خدمات ارزنده اداره بهزیستی گچساران تقدیر کرد و حمایت و دستگیری از نیازمندان و مستمندان را یکی از اقدامات هر انسانی عنوان کرد.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول