اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

هنرمندان در دفاع مقدس زینب‌وار به رسالت خود عمل کردند

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این جمله معروف ‌که "کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود"، گفت: هنرمندان کشور ما در هشت سال دفاع مقدس وظایف و رسالت خود را زینب‌وار انجام دادند.

هنرمندان در دفاع مقدس زینب‌وار به رسالت خود عمل کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اکبر نیکزاد در آیین اختتامیه چهل و هشتمین جشنواره فیلم منطقه‌ای سینمای جوان اظهار کرد: هنرمندان متعهد ایران اسلامی همواره در صحنه بوده‌اند و اکنون در عرصه فرهنگی و هنری بر خود می‌بالیم که چنین هنرمندانی داریم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در پیروزی نهضت اسلامی ایران، هنرمندان نقش بسزایی داشتند که هیچ‌گاه اثر سروده‌های حماسی که اراده جوانان را در برابر قدرت توپ و تانک و مسلسل برتری می‌بخشید از اذهان پاک نمی‌شود.

نیکزاد به نقش هنرمندان در جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس نیز اشاره کرد و بیان داشت: همان گونه که اگر حضرت زینب در کربلا نبود تفکر عاشورایی در کربلا به فراموشی سپرده می‌شد، در دفاع مقدس نیز این هنرمندان بودند که با هنر خود رشادت جوانان را به تصویر کشیدند و اکنون آن حماسه‌ها برای ما ماندگار شده است.

مسئول ارشد اجرایی در این استان به نمونه‌ای از این هنرمندان متعهد اشاره کرد و گفت: همه ما آوینی را می‌شناسیم و اگر بخواهیم از هنرمند اثرگذار و متعهد که به کشور خود خدمت کرد نام ببریم بی‌شک این شهید والامقام اسوه و الگویی جاودان برای جوانان عاشق هنر و فرهنگ ناب اسلامی خواهد بود.

وی در ادامه با قدردانی از مجموعه وزارت ارشاد به خاطر توجهی که به استان کهگیلویه و بویراحمد دارند، تصریح کرد: جای بسی خوشحالی است که وزیر ارشاد در طول چهار ماه گذشته سه بار به این استان سفر کرده و خود نشان‌دهنده توجه وزارت ارشاد به عرصه فرهنگی و هنری استان است.

نیکزاد به نمونه‌ای از کمک‌های وزارت ارشاد به کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و افزود: در همین مدت اخیر از سوی این وزارتخانه مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای ساخت و تکمیل مساجد و حسینیه‌های ما کمک شد.

وی با قدردانی از مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد به دلیل کار بی‌حاشیه و خدمت به هنر و هنرمندان اظهار کرد: آن چه که اکنون ما از این مجموعه در استان می‌بینیم کار و تلاشی است که در معرفی داشته‌ها و قابلیت‌های کهگیلویه و بویراحمد در عرصه ملی سهم عمده‌ای داشته‌اند.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول