اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با قلم سرلشکر فیروزآبادی

کتاب دفاع مقدس؛ رخداد عظیم منتشر شد

خبرگزاری فارس: کتاب «دفاع مقدس؛ رخداد عظیم» نوشته رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به همت انتشارات مؤسسه ولاء منتظر منتشر شد.

کتاب دفاع مقدس؛ رخداد عظیم منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم دوران هشت ساله دفاع مقدس گر چه به ظاهر جنگی نابرابر بود که مصیبت‌های بزرگی را برای ملت ایران به همراه داشت، اما در واقع این واقعه عظیم بستری برای پرورش انسان‌های بزرگ و ایجاد رشد و بالندگی در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی شد.

تجربیات این جنگ هشت ساله به همراه ظرفیت عظیمی که تربیت نیروی انسانی در این جنگ برای ما به وجود آورد، موجب ایجاد پشتوانه بزرگی برای حرکت ملت ایران به سوی پیروزی‌های بزرگ‌تر و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی در سطح وسیع شد.

دفاع مقدس از زوایای مختلفی قابل بررسی است و رمزگشایی از نقاط کور و مبهم آن می‌تواند مجموعه‌ای ارزشمند برای اداره جامعه به ما ارائه کند.

کتاب «دفاع مقدس؛ رخداد عظیم» نوشته سرلشکر سید حسن فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح است که توسط حجت‌الاسلام محمدمهدی بهداروند تدوین شده است.

در قسمتی از مقدمه این کتاب که توسط بهداروند نگاشته شده آمده است: برای اینکه بتوان تحلیل صحیح و منطقی از دوران دفاع مقدس ارائه داد، باید به ضرورت انقلاب اسلامی و جایگاه این انقلاب و نظام در عرصه بین‌المللی توجه کرد؛ زیرا این توجه می‌تواند ما را از اهداف این جنگ آگاه کرده و تاثیر آن را در دستیابی به آرمان‌های انقلاب اسلامی برای ما روشن سازد. باید دید این جنگ آیا آنطور که عده‌ای تعبیر می‌کنند، عامل عقب‌ماندگی کشور شده و روند توسعه را کند کرده و یا عامل احیاء بشریت بوده و در روند توسعه جهانی مؤثر واقع شده است.

در ادامه این مقدمه آمده است: شواهد فراوانی وجود دارد که این نکته را تائید می‌کند که انقلاب اسلامی از همان آغاز پیدایش خود به سرعت به یک پدیده جهانی تبدیل شده است. این توسعه سریع نشان از این موضوع دارد که این حرکت ظرفیت جهانی شدن را داشته و ریشه آن در فطرت انسان‌ها است.

در قسمت دیگری از این مقدمه آمده است: انقلاب اسلامی با ارائه این آرمان‌ها به جامعه امروزی نمی‌توانست وارد یک جنگ همه جانبه با رقیب تمام عیار خود یعنی تمدن غرب نشود. نگاه امروز ما پس از بیستمین سالگرد آغاز جنگ تحمیلی این است که این جنگ، نقطه درگیری فیزیکی میان انقلاب جهانی اسلام و کلیت تمدن مادی است.

این کتاب در هفت فصل به نگارش درآمده است که نخستین فصل آن به تبیین ارتباط بسیج و دفاع مقدس اختصاص یافته است.

فیروزآبادی در این فصل ضمن تعریف تفکر بسیجی برای خواننده، 13 ویژگی برای این تفکر شمرده که پیوند با ولایت، ایمان و اخلاص، حریت در عبودیت و اطاعت آگاهانه از جمله این ویژگی‌ها است.

فصل بعدی کتاب «دفاع مقدس؛ رخداد عظیم» به عوامل مؤثر بر تبیین الگوی آموزش نظامی پرداخته و از تجربه هشت سال جنگ تحمیلی برای بررسی نقاط قوت و ضعف سیستم آموزش نظامی کشور در زمان جنگ استفاده کرده است.

در فصل سوم با عنوان «سپاه و امنیت ملی» نویسنده به تاثیر حضور شجاعانه سپاه در پیشبرد اهداف استراتژیک جنگ تحمیلی اشاره می‌کند و ماموریت سپاه و بسیج را مورد بازنگری قرار می‌دهد.

«ضرورت حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس» عنوان فصل بعدی این کتاب است که در آن به مواردی از تاریخ اسلام و دیگر ادیان برای اثبات این موضوع استناد شده است.

«سپاه از دیدگاه رهبر انقلاب»، «توسعه و تقویت بسیج» و «اندیشه‌های دفاعی امام خمینی(ره)» عناوین دیگر فصل‌های این کتاب است.

کتاب «دفاع مقدس؛ رخداد عظیم» در 150 صفحه به همت انتشارات مؤسسه ولاء منتظر در شمارگان هزار و 500 جلد به چاپ رسیده و با قیمت 3 هزار و 500 تومان در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول