اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گچساران خبر داد

حمایت ویژه از طرح‌های اشتغالزایی ارائه ‌شده توسط بانوان

خبرگزاری فارس: فرماندار گچساران گفت: طرح‌های اشتغالزایی و توسعه‌ای که توسط بانوان ارائه شود به طور ویژه حمایت مالی می‌شود.

حمایت ویژه از طرح‌های اشتغالزایی ارائه ‌شده توسط بانوان

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، جلسه کارگروه بانوان و خانواده این شهرستان ظهر امروز و با حضور فرماندار، معاون فرماندار، کوکب حاتمی عضو شورای اسلامی شهر، مسئول امور بانوان فرمانداری و بانوان رابط ادارات و نهادهای گچساران در محل فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه بانوان رابط ادارات به ارائه بخشی از عملکرد اداره در حوزه زنان پرداختند و در زمینه ارتقای سطح فعالیت بانوان در جامعه و خدمات‌رسانی به این قشر راهکارهایی ارائه دادند.

برخی از بانوان شاغل در ادارات نیز به بیان مشکلات کاری در حوزه اداره خود پرداختند که فرماندار گچساران در زمینه پیگیری حل مشکلات قول مساعد داد.

نگاه عدالت‌وار به استفاده از توانمندی‌های بانوان ضرورت دارد

فرماندار گچساران در این جلسه اظهار کرد: آنچه در سطح دنیا سبب عزت ایران اسلامی شده، علاوه بر نقش رهبری و ایمان مردم، حضور مؤثر و غیرتمندانه بانوان همراه با حجاب و عفاف در عرصه‌های مختلف بوده است.

محمد شفیعی بانوان را ذخیره اجتماعی جامعه دانست و بیان داشت: فعالیت بانوان در جامعه از نیازهای ضروری بوده و لازم است تقویت و حمایت شود.

وی با بیان اینکه چرا باید در برخی ادارات و نهادها نگاه به بانوان این باشد که در طول خدمت خود، در دبیرخانه کار کنند، یادآور شد: زنان جامعه ما به نسبت تخصص، مدرک تحصیلی و توانایی در سایر امور باید در بخش‌های مختلف اداره و هر جا که نیاز به تخصص مربوطه است، فعالیت کنند.

شفیعی با تأکید بر استفاده از توانمندی‌های بانوان در ادارات حتی در بالاترین بخش‌های یک اداره، از مسئولان خواست تا نسبت به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

وی معتقد است نگاه عدالت‌وار به استفاده از تجربیات، توانمندی‌ها و تخصص بانوان ضرورت دارد و باید در دستور کار مسئولان و رؤسای ادارات و نهادها قرار گیرد.

شفیعی با تأکید بر لزوم برگزاری مستمر کارگروه بانوان و خانواده، از اعضای جلسه خواست تا جلسات این کارگروه را جدی بگیرند.

وی با اشاره به برنامه‌های در دست اقدام به منظور فراهم‌ کردن زمینه لازم برای اشتغال بانوان عنوان داشت: بانوانی که طرح‌های اشتغالزایی و توسعه‌ای ارائه دهند به طور ویژه حمایت مالی می‌شوند.

لزوم تشکیل واحد قضایی حمایتی بانوان

فرماندار گچساران افزایش تعامل میان بانوان در ادارات و دستگاه‌ها را ضروری دانست و یادآور شد: با افزایش ارتباطات حوزه فعالیت بانوان گسترش پیدا کرده و در افزایش کمی و کیفی اجرای برنامه‌ها بسیار مؤثر است.

شفیعی تأکید کرد: با اعتماد کردن به بانوان و دادن اختیارات بیشتر به این قشر توانمند و مؤثر، شاهد تحول بیشتر در بخش‌های مختلف جامعه خواهیم بود.

وی از بانوان خواست مصوبات جلسه را جدی گرفته و برای تحکیم جایگاه و افزایش فعالیت‌های خود تلاش مضاعف داشته باشند.

شفیعی توجه به فعالیت‌ها و مشارکت بانوان در اداره شهر را از اولویت‌های مهم کاری خود بیان کرد و از اعضای کارگروه خواست تا با هم‌اندیشی و توجه به زنان شاغل در دستگاه‌های اجرایی و دیگر بانوان، زمینه خدمات‌رسانی هرچه بیشتر به این قشر را فراهم آورند.

فرماندار گچساران بیان داشت: به منظور حمایت و ارائه خدمات مشاوره‌ای به بانوان مراجعه‌‌کننده به دادگستری، پس از رایزنی با رئیس دادگستری این شهرستان، پیگیری لازم به منظور تشکیل واحد حمایتی از بانوان در دادگستری صورت می‌گیرد.

شفیعی اذعان داشت: برگزاری کلاس‌های آموزشی با محوریت تفسیر موضوعی قرآن و کلاس‌های اخلاقی به صورت هفتگی و مستمر توسط ادارات و نهادهای مختلف برای بانوان، پیگیری وضعیت ارائه تسهیلات اشتغالزایی به 500 نفر از بانوانی که در سال گذشته از طریق جهاد کشاورزی گچساران آموزش دیده‌اند و دیگر بانوان متقاضی دریافت تسهیلات اشتغالزایی، لزوم تعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در دعوت از بانوان سایر ادارات و بانوان شهرستان در برنامه‌های اجرایی از جمله مصوبات این جلسه است.

وی پیگیری اختصاص اعتبار برای تکمیل پارک بانوان و اختصاص مکانی مناسب برای فعالیت بانوان را از دیگر مصوبات این جلسه عنوان کرد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول