اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز امور زنان نهاد ریاست جمهوری:

مهریه زنان باید بیمه شود

خبرگزاری فارس: مدیر سیاسی فرهنگی مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه مهریه زنان باید بیمه شود، گفت: طرح بیمه مهریه را به وزیر دادگستری پیشنهاد دادیم.

مهریه زنان باید بیمه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، زهره‌سادات لاجوردی پیش از ظهر امروز در همایش زنان و جنبش بیداری اسلامی اظهار داشت: موضوعات مهمی در کشور مطرح است که نخبگان و صاحب‌نظران باید درگیر این مسائل شوند.

وی بیان داشت: تاکنون سه نشست اندیشه راهبردی در حضور مقام معظم رهبری با موضوع "الگوهای اسلامی ایرانی پیشرفت"، "عدالت" و "زن و خانواده" برگزار شده است.

لاجوردی زن را مدیر اصلی خانواده خواند و عنوان کرد: با تبیین نظر اسلام در مورد زنان می‌تواند به شبهه‌های دشمنان در این زمینه پاسخ داد.

وی برپایی کرسی‌های نظریه‌پردازی و آزاداندیشی در محافل علمی را یکی از دغدغه‌های رهبری خواند و تصریح کرد: به این موضوع کمتر توجه شده است و نشست‌های راهبردی گامی در زمینه گفتمان‌پردازی و نظریه‌پردازی است.

لاجوردی با اشاره به اینکه زن و خانواده در فرمایشات رهبری جزو مسائل اصلی کشور است، بیان کرد: فکر، علم، معنویت و زندگی شاخص‌های مهم در عرصه‌های پیشرفت است.

وی ابراز داشت: حضور زنان در عرصه‌هیا مختلف جامعه مهم است به شرط آن که از وظیفه و نقش اصلی خود در خانواده غفلت نکنند.

این مسئول حضور زنان ایرانی در مجامع ملی و بین‌المللی را لازم دانست و افزود: حضور زنان در بخش‌های مدیریتی، سیاسی و اقتصادی بیش از گذشته شده است، اما باید توجه کرد که در این زمینه دچار افراط و تفریط نشویم.

لاجوردی خاطرنشان کرد: زنان تحصیل‌کرده و فرهیخته‌ای در ایران زندگی می‌کنند که در خانه حضور دارند و فعالیت‌های علمی و پژوهشی را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه مهریه زنان باید بیمه شود، گفت: در دیدار با وزیر دادگستری پیشنهاد بیمه مهریه را ارائه کردیم.

لاجوردی اذعان داشت: با پرداخت مبلغی برای بیمه مهریه می‌توان مهریه را بیمه کرد و این ژول را در اختیار زنان قرار داد.

وی با اشاره به اینکه سن ازدواج بالاتر رفته و طلاق نیز افزایش دارد، بیان داشت: بر اساس آمار بیشترین طلاق‌ها در پنج سال نخست زندگی صورت می‌گیرد.

لاجوردی ارائه آموزش به زوج‌ها را در پایداری خانواده مهم برشمرد و ابراز داشت: مهریه‌های بالا عاملی برای پایدار نماندن زندگی شده است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول