اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره علمی درمان‌گران اعتیاد استان اصفهان:

گرایش زنان به مصرف شیشه بیشتر از مردان است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره علمی درمان‌گران اعتیاد استان اصفهان گفت: بسیاری از زنان به بهانه زیبایی اندام به مصرف ماده مخدر شیشه اعتیاد پیدا کرده‌اند و این موضوع باعث شده که گرایش زنان به مصرف شیشه بیشتر از مردان باشد.

گرایش زنان به مصرف شیشه بیشتر از مردان است

هومن منشعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با تاکید بر اینکه طی سال‌های گذشته بسیاری از افراد تمایل به لاغری و زیبایی اندام پیدا کرده‌اند، اظهار کرد: از این زمان توصیه‌های مختلف برای لاغری در میان زنان آغاز شده و مصرف دارو‌های لاغری تا دارو‌های غیر رسمی و غیر رایج برای زیبایی، خوش تیپ شدن و تناسب اندام در میان افراد توصیه شد.

وی ادامه داد: مواد مخدر به دلیل کاهش اشتها سبب ایجاد لاغری می‌شود و در گذشته بسیاری از افراد به دلیل توصیه‌های نادرست و به بهانه لاغری به سوی مصرف مواد مخدر و اعتیاد کشیده شده‌اند.

عضو هیئت مدیره علمی درمان‌گران اعتیاد استان اصفهان تصریح کرد: با ورود ماده شیشه به بازار مواد مخدر ایران با توجه به اینکه شیشه اشتها را به شدت کاهش می‌دهد توصیه به مصرف شیشه در میان افراد برای لاغر شدن بالا گرفت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از زنان به بهانه لاغری و زیبایی اندام به مصرف ماده مخدر شیشه اعتیاد پیدا کرده‌اند، اضافه کرد: با توجه به این موضوع گرایش زنان به مصرف شیشه بیشتر از مردان شده و آرایشگاه‌های زنانه نیز به مکانی برای تبلیغ مصرف مواد مخدر شیشه تبدیل شده است.

منشعی با بیان اینکه اعتیاد به شیشه بسیار بالا و مضر است، تاکید کرد: با توجه به این موضوع شیشه نخستین ماده اعتیادآور در تمام دنیا به شمار می‌رود و در حال حاضر تنها  یک تا دو درصد از مراجعان به مراکز اعتیاد به صورتی هستند که در آرایشگاه‌های زنانه به سوی مصرف شیشه تشویق شده‌اند.

وی افزود: هر چقدر فرد به میزان بیشتری ماده مخدر شیشه را مصرف کند، انکار او از عدم وجود مشکل جسمانی و روحی بیشتر می‌شود و مدعی می‌شود که در سلامتی کامل به سر می‌برد.

عضو هیئت مدیره علمی درمان‌گران اعتیاد استان اصفهان گفت: ماهیت شیشه به صورتی است که فرد با مصرف بیشتر این ماده مخدر از خانواده و گرایش به حفظ سلامتی خود به میزان بیشتری فاصله می‌گیرد.

وی اظهار کرد: مراجعه برای درمان اعتیاد به شیشه در کشور ایران بسیار پایین است و در حال حاضر کشور در چنبره مافیای شیشه قرار دارد و شیشه در انحصار بازاریابان مواد مخدر قرار گرفته است.

انتهای پیام/ل20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول