اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین خبر داد

ایجاد کارگاه‌های زودبازده برای اشتغال جوانان طارم

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: برای حمایت از اشتغال جوانان، کارگاه‌های زودبازده فرآوری و بسته‌بندی در بخش طارم سفلی قزوین ایجاد می‌شود.

ایجاد کارگاه‌های زودبازده برای اشتغال جوانان طارم

ولی گودرزوند چگینی در حاشیه بازدید حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک از روستاهای بخش طارم در خصوص اشتغال جوانان این منطقه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات بخش طارم سفلی قزوین اشتغال جوانان است که در این زمینه برنامه‌ها و طرح‌های بسیار زیادی داریم.

وی تصریح کرد: در زمینه توسعه اشتغال در بخش طارم سفلی، آمادگی احداث کارگاه‌های زودبازده و حمایت از اشتغال خانگی در جهاد کشاورزی شهرستان قزوین وجود دارد و طرح‌های جهاد کشاورزی را از طریق مسئولان بهداشت استان قزوین به وزیر بهداشت ارائه کرده‌ایم.

وزیر بهداشت تاکنون طرح کارگاه‌های زودبازده طارم سفلی را تأیید نکرده است

این مسئول ادامه داد: تاکنون وزیر بهداشت این طرح را تأیید نکرده و به خاطر این موضوع مسئولان بهداشتی اجازه اجرای این طرح را به جهاد کشاورزی نمی‌دهند.

چگینی اظهار کرد: از مسئولان بهداشت تقاضا دارم این موضوع را پیگیری کنند تا فضای مناسبی برای اشتغال جوانان در بخش طارم سفلی ایجاد شده و مانع مهاجرت مردم و جوانان به شهرهای اطراف شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر زیتون به صورت فله به فروش می‌رسد اما اگر کارگاه‌های زودبازده در این زمینه ایجاد شود، فرآوری و بسته‌بندی زیتون به صورت مکانیزه صورت می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین ابراز کرد: اگر طرح بنگاه‌های زودبازده در زمینه فرآوری زیتون در بخش طارم سفلی اجرایی شود، می‌توان زیتون این بخش را صادر کرده و به خاطر کیفیت بسیار خوب، زیتون بخش طارم سفلی به خوبی می‌تواند در بازارهای جهانی رقابت کند.

زیتون طارم قابلیت رقابت در بازارهای جهانی را دارد

این مسئول یادآور شد: در حال حاضر پرورش زیتون بخش طارم سفلی به صورت پراکنده صورت می‌گیرد که رقم مشخصی از آن موجود نیست، اما با فرآوری مکانیزه و بسته‌بندی مناسب و با کیفیت زیتون، از صادرات این محصول ارزشمند می‌توانیم برای کشور ارزآوری داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در زمینه‌های دیگر نیز برنامه‌های مختلفی برای ایجاد و حمایت از اشتغال جوانان داریم که برخی از آنها تاکنون اجرایی شده و برخی دیگر نیز در آینده نزدیک اجرا می‌شود.

چگینی در خاتمه استفاده از آبیاری تحت فشار را یکی از راه‌های حل کمبود آب در کشاورزی شهرستان قزوین عنوان و تأکید کرد: در بخش آبیاری تحت فشار دولت با تمام توان از طرح‌های کشاورزان حمایت می‌کند.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول