اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل:

10 هزار واحد مسکن مهر تا شهریورماه افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تا پایان شهریورماه امسال 10 هزار واحد مسکن مهر از تعهد 38 هزار واحدی استان اردبیل آماده افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

10 هزار واحد مسکن مهر تا شهریورماه افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی حیدری عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات راه و شهرسازی شهرستان کوثر اظهار داشت: در نیمه دوم امسال نیز قرار است 9 هزار واحد دیگر آماده افتتاح و بهره‌برداری شود تا در مجموع سال 91، 19 هزار واحد مسکونی مهر را تحویل متقاضیان دهیم.

وی با اعلام این‌که در سال 92 نیز مابقی تعهدات قرار است با سرعت تکمیل و به متقاضیان واگذار شود، تصریح کرد: ما با حل مشکلات زیرساختی مسکن تلاش می‌کنیم تا با همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان این واحدها به سرعت تکمیل شده و در اختیار صاحبان آنها قرار گیرد که در این زمینه با رفع مشکلات و نواقص احتمالی در تلاش هستیم پروژه‌ها به شکل مناسب و تکمیل شده آماده بهره‌برداری شوند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: از 38 هزار واحد مسکونی مهر سهمیه استان 36 هزار واحد پروانه فعالیت دریافت کرده است و مابقی طرح‌ها و پروژه‌ها نیز در دست اقدام است.

این مسئول اضافه کرد: در برخی از شهرستان‌ها ما همچنان با مشکل تأمین آب و زیرساخت فاضلاب در پروژه مسکن مهر مواجه هستیم که با رایزنی‌های صورت گرفته با دستگاه‌های خدمات‌رسان امیدواریم این مشکلات به سرعت برطرف شود.

حیدری با انتقاد از تعلل و تأخیر برخی از پیمانکاران و مدیران تعاونی‌ها در تحویل ندادن واحدهای تکمیل شده، بیان کرد: متقاضیان مسکن مهر نباید اسیر دست پیمانکاران و یا تعاونی‌ها شوند که به تعهدات خود در قبال مردم پایبند نیستند و نسبت به تکمیل و واگذاری واحدهای مسکن مهر قصور و کوتاهی می‌کنند.

به گزارش فارس، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل برخورد جدی با پیمانکاران ناتوان و تعاونی‌های بدون علاقه را از اولویت‌های کاری دانست و ادامه داد: انتظار مردم تکمیل پروژه‌ها و واگذاری آنها است که در این مسیر نباید کوچک‌ترین تعلل و تأخیری صورت بگیرد.

وی گفت: پیمانکاران و هیئت مدیره تعاونی‌های مسکن مهر باید با در نظر گرفتن فصل کاری محدود در این استان به ویژه شهرستان سرعین سرعت بیشتری را به تکمیل و بهره‌برداری این پروژه اختصاص دهند.

حیدری به افزایش وام مسکن مهر از 20 میلیون تومان به 25 میلیون تومان اشاره کرد و افزود: این افزایش تسهیلات با هدف تکمیل واحدها و تحویل سریع آن به متقاضیان انجام شده تا بدون دغدغه‌ای در این زمینه صاحبان واحدها بتوانند از سرپناه مناسب بهره‌مند شوند.

به گزارش فارس، در این جلسه سعدالله رئیس‌ساداتی فرماندار شهرستان کوثر نیز بر ضرورت تکمیل و تسریع در انجام تعهدات مسکن مهر تاکید کرد.

در شهرستان نیر فرماندار این شهرستان در جلسه شورای مسکن نیز تصریح کرد: با ساخت و سازهای غیرمجاز در شهر نیر برخورد قانونی می‌شود.

سید حمید عباداللهی خاطرنشان کرد: در کنار توجه به این امر و رفع مشکلات شهرها ضرورت دارد به مقاوم‌سازی مسکن روستایی نیز توجه شود که سهمیه امسال این شهرستان 390 واحد روستایی است.

وی اضافه کرد: تسهیلات مقاوم‌سازی واحدهای مسکن روستایی امسال برای هر نفر 12.5 میلیون تومان است که با سود پنج درصد به روستاییان پرداخت می‌شود.

عباداللهی همچنین ضرورت تکمیل و بهره‌برداری از مسکن مهر شهرستان نیر را خواستار شد.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول