اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست میراث فرهنگی کاشان مطرح کرد

هزینه 10 میلیارد ریالی برای مقاو‌م‌سازی بستر‌کوشک نیاسر

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کاشان گفت: یک میلیارد تومان هزینه مقاوم‌سازی بستر‌کوشک تاریخی نیاسر کاشان است.

هزینه 10 میلیارد ریالی برای مقاو‌م‌سازی بستر‌کوشک نیاسر

حسین یزدان‌مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: در سال 88 حدود 500 میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی میراث فرهنگی برای مطالعات بسترکوشک نیاسر در اختیار شهرداری نیاسر قرار گرفته است.

وی افزود: مشاور معرفی شده از سوی میراث به شهرداری نیاسر به جای تهیه طرح مطالعات بستر کوشک، به تهیه طرح مطالعات ساختمان کوشک که نیازی به طرح مطالعاتی نداشته، اقدام کرده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کاشان بر اجرای تهیه طرح مطالعات بستر کوشک تأکید کرد و افزود: به دلیل نفوذ آب به سنگ‌های آهکی بسترکوشک و پودر شدن این سنگ‌های آهکی به مرور سنگ‌های بستر ریزش و کوشک را در معرض خطر و تهدید قرار داده است.

یزدان‌مهر با اشاره به عدم تأیید مطالعات مشاور میراث توسط اداره میراث فرهنگی کاشان گفت: هر گونه مقاوم‌سازی ساختمان کوشک نیاسر کوچک‌ترین تأثیری در تهدیدات بستر کوشک ندارد.

به گفته این مسئول، مقاوم‌سازی کوشک نیاسر، ابتدا نیاز به مقاوم‌سازی بستر و زیر و پی کوشک و سپس تزئینات، نقاشی و گچ‌بری کوشک داشته است.

وی متذکر شد: اداره میراث فرهنگی کاشان هماهنگی لازم را برای تخصیص اعتبارات مطالعات و مقاوم‌سازی کوشک نیاسر از طریق مدیرکل ستاد بحران استان اصفهان انجام داده تا از طریق مشاوران کاشانی کار مطالعاتی مقاوم‌سازی بستر این کوشک انجام شود.

به گفته سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کاشان حداقل 50 میلیون تومان برای انجام مطالعات مقاوم‌سازی بسترکوشک نیاسر لازم است.

یزدان‌مهر از آماده شدن پرونده غار رئیس نیاسر برای ثبت جهانی خبر داد و اذعان داشت: پرونده ثبت جهانی غار رئیس نیاسر به یونسکو ارسال شده است.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول