اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه کوهبنان:

منافقان برای همیشه به زباله‌دان تاریخ پیوستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت کوهبنان گفت: منافقان در اواخر جنگ قصد تجاوز و ضربه زدن به انقلاب را داشتند که با همت ارتش و جان برکفان سپاه با ذلت و خواری تمام شکست خوردند و برای همیشه در زباله‌دان تاریخ قرار گرفتند.

منافقان برای همیشه به زباله‌دان تاریخ پیوستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام سید احمد موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با دعوت همگان به تقوای الهی از زاویه آیات و روایات به بحث ماه مبارک رمضان اشاره و پیرامون اهمیت روزه در اسلام مطالبی بیان کرد.

وی اظهار داشت: در آستانه ماه رحمت، مغفرت و برکت قرار داریم، ماهی که بنا به روایات از همه ماه‌ها برتر و بالاتر است در حالی که روزهایش با فضلیت‌ترین روزها، شب‌هایش با فضلیت‌ترین شب‌ها و ساعت‌هایش با فضلیت‌ترین ساعت‌ها است.

موسوی خاطرنشان کرد: در این ماه همگان به میهمانی خداوند دعوت می‌شوند و مورد لطف و مرحمت خداوند قرار می‌گیرند، این جاست که نفس روزه‌دار تسبیح، خوابش عبادت، عملش مقبول و دعایش مورد استجابت قرار می‌گیرد.

وی افزود: شخص روزه‌دار نه تنها از خوردن و آشامیدن فاصله می‌گیرد، بلکه از انجام گناه و معصیت هم پرهیز می‌کند، زیرا او معتقد است که در ایام ماه مبارک رمضان باید ترک خوردن، آشامیدن، تهمت، غیبت و ... کند تا روزه‌اش مورد قبول درگاه الهی قرار گیرد.

امام جمعه موقت کوهبنان ابراز داشت: بنا به روایات عابدترین مردم کسی است که گناه را ترک کند و معصیت خدا را انجام ندهد و بداند بنا به توصیه پیامبر اکرم (ص) بالاترین درجه صبر در حقیقت صبر در برابر معصیت است که انسان را مقرب درگاه خداوند می‌کند.

وی عنوان کرد: شخص روزه‌دار باید بداند که تمام اعضا و جوارح حتی قلب و فکرش متوجه خدا باشد و از فکر معصیت به دور باشد تا بتواند از لحظات عمر خود بهترین استفاده را بکند و بداند بنا به فرموده حضرت علی ( ع) فرصت‌ها همچون ابر در گذر هستند.

موسوی بیان داشت: ماه رمضان است که انسان را می‌سازد، پس اگر انسان نتواند پس از یک ماه خودش را بسازد و در وجودش از نظر معنوی تغییری ایجاد نکند، طبق سخن پیامبر (ص) جزو انسان‌های شقی و بدبخت است که سرانجامش قهر، غضب خداوند و جایگاه ابدی‌ او جهنم است.

وی در خطبه دوم به مهم‌ترین مناسبت‌های هفته از جمله  هفته حمایت از بیماران هموفیلی، اقامه نخستین نماز جمعه در پنجم مرداد ماه 1358 توسط آیت‌الله طالقانی در تهران و سالروز عملیات افتخار آفرین مرصاد اشاره کرد.

موسوی گفت: منافقین کور دل در برهه‌ای از تاریخ قصد تجاوز و ضربه زدن به انقلاب اسلامی را داشتند که با همت ارتش و جان برکفان سپاه پاسداران با ذلت و خواری تمام شکست خوردند و برای همیشه در زباله‌دان تاریخ قرار گرفتند.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول