اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجلس خبرگان رهبری:

حادثه هفت تیر پرده از چهره منافقان کنار زد

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: هفتم تیرماه حادثه بزرگی بود که پرده از چهره منافقان کنار زد و منجر به فاصله گرفتن مردم از آنها شد.

حادثه هفت تیر پرده از چهره منافقان کنار زد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله محی‌الدین حائری‌شیرازی به مناسبت مراسم بزرگداشت حادثه هفتم تیرماه 1360 که در مسجد سید اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: زمانی که منافقان به اسم مبارزه با شاه و آمریکا مردم را از مسیر بندگی خدا خارج و به دنبال اهداف خودپسندانه و هواپرستانه خود بودند، امام خمینی(ره) مردم را با عقلشان آشتی داد.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) زمانی که نظاره‌گر دعا کردن‌ها در حق شاه بودند، به جای دعا، پرخاش کردند و بعد از آن افرادی که دین را در امتداد شاه می‌دیدند با استغفار با دین آشتی کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این مطلب افزود: امروز هم رهبر معظم انقلاب با عقل انسان‌ها در حال گفت‌وگو هستند و در حال آشتی دادن مردم با عقلشان هستند.

وی با اشاره به اینکه افرادی که به انبیا سنگ زدند پیش از همه به عقل خود سنگ‌پرانی کرد‌ه‌اند، تاکید کرد: افرادی که با انبیا آشتی کردند پیش از همه با عقل خود آشتی داشته و نزدیک‌ترین افراد به انبیا عقل‌پذیرترین مردم هستند.

حائری‌شیرازی در مورد زمان ظهور با بیان اینکه انسان وقتی به امام زمان(عج) نزدیک می‌شود که به عقل خود نزدیک شده باشد، تصریح کرد: عصر ظهور امام زمان(عج) دورانی است که مردم با عقل خود بیشترین آشتی را دارند.

وی ظهور را ظاهر شدن حجت ظاهر دانست و اضافه کرد: خداوند دو حجت آشکار به عنوان انبیا و حجت باطن در قالب عقل را برای انسان قرار داده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هر دو حجت باطن و آشکار یک هدف دارند و حجت‌الله هستند، تاکید کرد: هر شخصی که با یکی از این دو حجت ستیزه کند، به طور حتم رابطه‌اش با حجت دیگر نیز مخدوش شده است.

وی به عنوان مثال به حادثه عاشورا اشاره و تصریح کرد: فریاد حسینی آدرس دین را در اختیار مردم قرار داد و پس از این حادثه مردم با عقل و امامانشان آشتی کردند.

حائری‌شیرازی با اشاره به بیداری اسلامی و درگیری‌ها در کشورهای لیبی، تونس، یمن و مصر افزود: یکی از عواملی که در این بیداری نقش اساسی دارد، عقل‌هایی است که در حال آزادی است و همین منجر به نابودی دشمنان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها در گذشته هر فردی را که تمایل داشتند روی کار می‌آوردند و در صورتی که مطلوبشان نبود کودتا می‌کردند، اظهار کرد: آنها امروزه شیوه خود را عوض کرده و عملکرد متفاوتی را در پیش گرفته‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بشر از ناامنی امروز خسته شده و به دنبال آن است که از کشتار جلوگیری کند که به همین دلیل نیز سازمان ملل متحد به وجود آمد و در واقع جنگ جهانی اول زمینه‌ساز سازمان ملل متحد شد.

وی خطاب به مردم اصفهان تاکید کرد: تشکیل سازمان مللی که امروز آلت دست اسرائیل است از ابتدا سرشت خوبی داشت اما سرنوشت آن دگرگون شد و اعمال نفوذ‌ها این سازمان را ملعبه دست قرار داد.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول