اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فاطمه فاطمه است/11

بینائیان‏سفید: منافقان فدک را برای محاصره اقتصادی غصب کردند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت دامغان گفت: سران سقیفه و منافقان با هدف محاصره اقتصادی اهل‌بیت(ع)، فدک را غصب کردند.

بینائیان‏سفید: منافقان فدک را برای محاصره اقتصادی غصب کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، حجت‏الاسلام اسماعیل بینائیان‏سفید ظهر امروز در مراسم سوگواری دخت گرامی نبی اکرم(ص) در حسینیه حضرت ابوالفضل شهر کلاته‏رودبار شهرستان دامغان افزود: سران سقیفه برای توجیه این عمل ناپسند خود و فریب افکار عمومی به جعل حدیث روی آوردند.

بینائیان‏سفید با بیان حضور فاطمه(س) در دفاع از حق خود اظهار داشت: فاطمه(س) ساکت نماند و با استشهاد به آیات قرآن و اقامه شهود و با برهان و استدلال ثابت کرد که فدک ملک او است و با این کار در حقیقت غصب خلافت را اثبات کرد.

امام جمعه موقت دامغان تصریح کرد: اقدام حضرت زهرا(س) در دفاع از حق و ارائه خطبه فدکیه اعلام علنی غیر قانونی بودن دستگاه خلافت است و این نقش ارزنده فاطمه(س) در دفاع از حریم ولایت نیز تجلی می‏یابد.

وی ضمن اشاره به زندگی حضرت زهرا(س) خاطرنشان کرد: دو سال کودکی حضرت فاطمه(س) در دوران مبارزه صدر اسلام گذشت و در آن دوران، رسول خدا(ص) با مشکلاتی بزرگ و حوادثی سخت و خطرناک رو به ‏رو بود.

امام جمعه موقت دامغان به نقش همسری بی‏بی دو عالم هنگام زندگی با امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: حضرت علی(ع) در بیش‌تر اوقات با چهره‏ای خسته وارد خانه می‏شد و فاطمه(س) مایه آرامش و دل‌گرمی آن حضرت بود.

بینائیان‏سفید ادامه داد: هنگامی که غم‏ها و رنج‏ها، دشواری‏ها و نابسامانی بر امام علی(ع) فشار می‏آورد، به سوی خانه می‏آمد و لحظاتی را با حضرت زهرا(س) سخن می‏گفت و دلش آرام می‏گرفت.

وی با اشاره به اینکه زنان و دختران و مادران مسلمان باید حضرت فاطمه(س) را الگوی خود قرار دهند،‌ گفت: حضرت زهرا(س) در طول زندگی خود همفکر و همگام با حضرت علی(ع) بود و آن حضرت را در کارهایش یاری می‏داد.

امام جمعه موقت دامغان افزود: حضرت فاطمه(س)، امیرالمؤمنین(ع) را تحسین و تشویق می‏کرد و فداکاری‏ها و شجاعت‏هایش را می‏ستود و همواره به وسیله نوازش‏های بی‏شائبه‏اش، روح آزرده و تن خسته‏اش را تسکین می‏داد.

وی گفت: از خواهران و دختران جوان خواستاریم تا با عفت و پاکدامنی جسم و روح خود، ضمن کمک به جامعه بشری، نسل پاکدامن و خداجوی را برای پاسداری از انقلاب اسلامی تربیت کنند.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول