اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رحیمی؛ سرداری که منافقان 3 بار برنامه ترورش را ریختند

خبرگزاری فارس: سردار شهید سید احمد رحیمی در خاطراتش می‌گوید: دوست دارم در جایی به شهادت برسم که هیچ کس مرا نشناسد و احمد صدایم نزنند و ناله‌هایم را جز خدا کسی نشنود.

رحیمی؛ سرداری که منافقان 3 بار برنامه ترورش را ریختند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سردار شهید سیداحمد رحیمی دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه تهران در سال ۱۳۳۸ در بیرجند متولد شد.
وی در 13 آبان ۵۸ به همراه تعداد دیگری از دانشجویان پیرو خط امام لانه جاسوسی آمریکا را به تصرف درآوردند و به اعتقاد سایر دانشجویان او یکی از چهره‌های فعال فتح لانه جاسوسی آمریکا بود و بارها به نمایندگی در تجمع مردم حضور می‌یافت و به روشنگری می‌پرداخت.
در کنار این مهم با برپایی درس اخلاق و زبان عربی، به آموزش عده‌ای از دانشجویان همت گماشت.
رونمایی از تصاویر سردار شهید سید احمد رحیمی بهانه‌ای شد تا خاطراتش را در گفت‌وگو با دوستان و از لابلای زندگینامه‌اش مرور کنیم. مجید شهپر دوست سردار شهید احمد رحیمی در این زمینه خاطرات جالبی دارد.

*فارس: مهم‌ترین خاطره شما از سردار رحیمی چیست؟
شهپر: سال آخر دبیرستان بودیم که بحث اختلاط دختر و پسر پیش آمد و خیلی سریع عملی شد و ما به این کار معترض شدیم. قبل از انقلاب بود و دخترها با وضع بدی در کلاس حاضر می‌شدند و یکی از دبیران بسیار مجرب ریاضی که آن زمان به ما درس می‌داد گفت من می‌خواهم شما خوب درس بخوانید و کاری به این چیزها ندارم، اما احمد اعتراضش را علنی کرد و در مقابل عقیده دبیرمان ایستاد و گفت این ترویج بی‌بند و باری است.
دبیر ریاضی به دفتر رفت و گفت اگر رحیمی در این کلاس باشد من درس نمی‌دهم و احمد هم که از استعداد بالایی برخوردار بود به خاطر همکلاسی‌هایش از این قضیه گذشت و در کلاس حاضر نشد.
با اینکه رشته ریاضی سخت و سنگین بود و احمد هم در کلاس‌ها حضور نداشت، همان سال در رشته پزشکی دانشگاه تهران با رتبه عالی قبول شد.

*فارس: از خاطره موضع‌گیری شهید در مقابل بدحجابی بگویید؟
شهپر: در همان سالی که شهید رحیمی در دانشگاه قبول شد در کلاس جامعه‌شناسی دانشکده پزشکی، پروفسوری در مذمت و نفی حجاب سخنرانی می‌کرد. جو قبل از انقلاب بود و دانشجویان هم به دلیل مقام استاد جرات اعتراض نداشتند.
اما احمد از جمعمان بلند شد و گفت استاد شما دو ساعت در مذمت حجاب صحبت کردید، اجازه می‌دهید من هم 10دقیقه دفاع کنم. سید با اجازه استاد مقتدرانه فلسفه حجاب را تشریح کرد، به نحوی که در پایان صحبت‌هایش با تشویق و کف زدن مکرر دانشجویان، استاد فهمید که صحبت‌های دو ساعته‌اش بی‌تاثیر مانده است.

*فارس: سید شهید چند بار از سوی منافقان تهدید شد؟
شهپر: سید احمد پس از تحصیل به درخواست دادسرای انقلاب اسلامی بیرجند به این شهرستان مراجعت کرد و با اقتدار مسئولیت فرماندهی سپاه پاسداران این منطقه را پذیرفت و دوران خدمتش در سپاه مقارن بود با نواخته شدن طبل جنگ و آغاز حرکت کور منافقان و فعالیت تروریست‌های اقتصادی و ملاکان غاصب.
شهید احمد رحیمی که تنها به اعتلای اسلام می‌اندیشید با درایت و صلابت در برابر تمامی جریانات منحرف داخلی ایستادگی کرد و پس از کسب تکلیف از محضر امام (ره) به شایستگی به عضویت شورای فرماندهی سپاه منطقه چهار خراسان و سرپرستی واحد اطلاعات این سپاه منصوب شد و خدمات ارزنده‌ای از خود بر جای گذاشت.
سه بار منافقان تصمیم به ترور وی گرفتند و کروکی منزلش در خانه‌های تیمی به دست آمد. اما هر بار با عنایت خدا به گونه‌ای محفوظ ماند.

*فارس: از دوران جنگ و مجاهدت‌های سید بگویید؟
شهپر: سردار شهید رحیمی در زمستان ۶۱ به شوق حضور مداوم در جبهه به همراه خانواده به خوزستان هجرت کرد و در اواخر همان سال بر اثر اصابت ترکش به پای چپش مجروح شد. احمد که دلداده سنگر بود پس از بهبودی نسبی در عملیات والفجر یک در ۲۴ فروردین سال ۶۲ حماسه‌ای پایدار از خود به یادگار گذاشت و در حال حمل مجروحان و شهدا بار دیگر مجروح شد، اما با همان حال آرپی جی یکی از رزمندگان را بر دوش نهاد و بر بلندای خاکریز ایستاد و چند تانک دشمن را منهدم کرد تا اینکه به مقام وصل نائل شد.
با اصابت گلوله تانک هنگام اذان ظهر، جبهه شاهد عروج پرستویی بود که با پیکری شرحه شرحه جام وصل را سر کشید. پیکرش پس از ۲۵ روز در جوار رحمت حضرت دوست در بوستان شهدای بیرجند آرمید و این زمزمه به یاد ماندنی شهید محقق شد:« دوست دارم در جایی به شهادت برسم که هیچ کس مرا نشناسد و احمد صدایم نزنند و ناله‌هایم را جز خدا کسی نشنود.»
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول