اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امام جمعه مشهد:

گزارش آمانو جریان منافقانه استکبار و آمریکا است

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشهد گفت: گزارش آمانو جریان منافقانه استکبار و آمریکا است.

گزارش آمانو جریان منافقانه استکبار و آمریکا است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد، با اشاره به این مطلب که در هفته گذشته شاهد دو جریان و دو حرکت از آمریکا و استکبار برعلیه ایران بودیم اظهار داشت: نخستین حرکت اینها بدین منظور انجام شد که با تولید خبر در دنیا جلوی اخبار و شروع حرکت‌های و تظاهرات مردمی که بر علیه خودشان درست شده است، را بگیرند.
وی گزارش آمانو را جریان دوم منافقانه استکبار و آمریکا دانست و افزود: این آقا قبل از ارائه گزارش به آمریکا سفر کرده بود و آنها به این فرد دیکته کردند که بیاید همان دیکته را در شورای حکام علیه آمریکا ارائه دهد، آن هم مطالب تکراری پنج و 6 سال گذشته که ایران همه را نتها جواب داده بود، بلکه عینی نشان داده بود
وی با بیان این مطلب که آمریکا با دست خودش جریان گزارش آقای آمانو را افشا کرده است اظهارداشت: رئیس جمهور آمریکا گفته است که چند روز آینده دبیرکل آژانس بین‌المللی هسته‌ای گزارشی خواهد داد که بر اساس آن گزارش ما و فرانسه علیه ایران موضع‌گیری خواهیم کرد.
عضو خبرگان رهبری با اشاره به مذاکره دو نفره رئیس‌جمهور آمریکا و فرانسه در خصوص رژیم صهیونیست و شنیدن این مذاکرات توسط خبرنگاران و مخابره شدن آن در کل دنیا، گفت: سخنان این دو نفر نشان می دهد غرب و آمریکا اسیر و گرفتار اسرائیل هستند.
وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اسرائیل سگ نگهبان آمریکا معرفی کردند، گفت: روزی که غرب آمد و نطفه ناپاک اسرائیل در منطقه اسلامی ما کاشت، به عنوان سگ نگهبان خودش، که حافظ منافع آمریکا باشد اسرائیل را جایگزین کردند.
امام جمعه مشهد اضافه کرد: اما امروز کار به جایی رسیده که آمریکا و اروپا سگ نگهبان اسرائیل شده‌اند.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر این مطلب که هر کس اراده تجاوز به کشور ما را داشته باشد با مشت پولادین مواجه می‌شود.
وی گفت: تا به امروز نشان داده شده که آمریکا هرکجا با مردم روبه‌رو شد شکست خورد چون آمریکا با مقابله با تشکیلات نظامی می‌تواند از نظر نیرو و تجهیزات نظامی و امکانات موازنه داشته باشد اما در مقابله با 70 میلیون انسان در این مملکت که همه رزمنده هستند، نمی تواند ارزیابی و موازنه از نظر قدرت داشته باشد.
خطیب جمعه مشهد اظهارداشت: بعد از شهادت امام رضا(ع) در این مدت با اینکه سه امام، امامتشان در دوران کودکی بوده شیعه دچار انشعاب نشد.
وی با بیان این مطلب که این نکته از نظر موقعیت سیاسی جهان اسلام آن زمان قابل تحلیل است، تصریح کرد: وجود امام رضا(ع) با مقابله‌های شدید و شکننده‌ای که نسبت به توطئه‌های مامون امام رضا(ع) انجام داد ولایت و امامت درمیان مردم چنان ریشه و نهادینه شد که مسئله امامت، برای مردم طوری جا افتاده بود که دچار انشعاب نشدند.
عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: امامت و ولایت اگر نهادینه و تثبیت شد، هیچ قدرتی نمی تواند نه یک امامت را براندازی کند و نمی‌تواند از توسعه آن پیشگیری کند.
خطیب جمعه مشهد با اشاره به این مطلب که ولایت و امامت شجره مقدسه است، ادامه داد: ولایت و امامت شجره مقدسه‌ای است که وقتی ریشه آن ثابت شد، شاخه‌هایش به سمت آسمان بالا خواهد رفت، و کسی نمی‌تواند جلوی تعالی آن را بگیرد.
وی با بیان این مطلب که در دوره امامت امام هادی از نظر خفقان طاغوتی بسیار مشکلات بود، تصریح کرد: توسعه شیعه در زمان امام هادی از زمان همه ائمه بیشتر بوده است.
علم‌الهدی گفت: مشکل ما این است، که معرفت شناسی مان نسبت به ائمه کافی و کامل نیست و فقط از سیره بعضی از ائمه به‌ دلیل شهرت اسمشان خبر داریم.
وی با اشاره به این مطلب که ولایت و امامت وقتی تثبیت و نهادینه شد در هر سطحی، هیچ قدرتی نمی‌تواند از تعالی و توسعه آن جلوگیری کند، اظهارداشت: 33سال از انقلاب می‌گذرد و یک انقلاب و نظام ولایی مثل شجره‌ای که ریشه‌هایش ثابت است در این نظام تثبیت شده و به ‌وسیله این منطقه در دنیا شکل گرفته و قابل ریشه کن شدن و براندازی نیست.
خطیب جمعه مشهد در ادامه مطلب فوق اضافه کرد: هیچ قدرتی نمی‌تواند از تعالی و توسعه نظام اسلامی و ولایت ما جلوگیری کند.
وی با بیان این مطلب که در یک دوره 33ساله آمریکا، استکبار، اسرائیل و غرب با همه توانمندی‌هایشان در مقابل این نظام برآمدند، گفت: تا به امروز در توان جریان شیطانی غرب و آمریکا هیچ قدرت و استعدادی نبوده است که در مقابله با این نظام هرکاری کردند نتوانستند در مقابل این نظام بیاستند.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: هر قدمی که اینها برعلیه نظام و انقلاب ما برداشته‌اند، دقیقا در همان قدم خودشان شکست خوردند و ضربه به خودشان برگشت.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول