اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌جمعه بیرجند:

روحانیون افسران فرهنگی و معنوی جامعه اسلامی هستند

خبرگزاری فارس: امام ‌جمعه بیرجند گفت: افسران فرهنگی و معنوی جامعه اسلامی روحانیت هستند.

روحانیون افسران فرهنگی و معنوی جامعه اسلامی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین علی رضایی بیرجندی صبح امروز در همایش طلایه‌داران تبلیغ خراسان جنوبی اظهار کرد: افسران فرهنگی و معنوی جامعه اسلامی روحانیت هستند.

وی ادامه داد: بسیاری از آگاه‌سازی‌های دینی و مذهبی و بصیرت‌افزایی‌ها در جامعه را مرهون روحانیون و مبلغان مکتب اسلامی هستیم.

امام‌جمعه بیرجند جامعه روحانیت را طلایه‌داران اشاعه و نشر معارف دینی دانست و تصریح کرد: 20 ماه از بیداری اسلامی در 12 کشور عربی و اسلامی می‌گذرد و هر روز دامنه خیزش‌های اسلامی در دنیا گسترده‌تر می‌شود و طی این مدت چهار نظام مستبد به فضل خداوند سرنگون شدند.

رضایی بیرجند اضافه کرد: امروزه مصر به دلیل داشتن مواضع اسلامی در هندسه اسلامی قرار گرفته و دشمنان باید بدانند که این حق و عدالت است که در نهایت پیروز می‌شود.

 

ملت باید شکرگزار نعمت ولایت فقیه باشد

وی با بیان اینکه امروز دشمن برای مسموم کردن جو جامعه و مخدوش ساختن روان مردم جنگ نرم و تحریم‌ را به راه انداخته است، افزود: دشمن با توطئه‌ها و ترفندهای مختلف می‌خواهد نظام اسلامی ما را در انظار عمومی ناکارآمد جلو دهد و مسبب این ناکارآمدی را مقام معظم رهبری معرفی کند.

امام‌جمعه بیرجند اظهار کرد: اما تا کنون با رهبری‌های داهیانه و عالمانه معظم‌له نظام اسلامی هیچگونه خللی در کار خود ندیده است و باید بدانیم تمامی موفقیت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی ماحصل رهبری‌های روشنگرانه امام(ره) و مقام معظم رهبری و خون پاک شهدا است و ملت باید شکرگزار نعمت ولایت فقیه باشند.

 

جریانات انحرافی بر اثر بی‌عرضگی‌ برخی از مدیران بوجود آمد

رضایی بیرجند با اشاره به اینکه امروزه ملت و نظام اسلامی ما در پشت خیمه دشمنان قرار دارد، گفت: در این برهه از زمان، غفلت مردم به ویژه مسئولان و جامعه روحانیت غیر قابل پذیرش بوده و سبب بروز خسارات جبران‌ناپذیر می‌شود.

وی جهاد فرهنگی، علمی و معنوی را یکی از رسالت‌های خطیر جامعه روحانیت در عصر حاضر دانست و تصریح کرد: بر اثر بی‌لیاقتی و بی‌‌دقتی برخی از مدیران و مسئولان مسائل مختلفی از قبیل گرانی اجناس و کالاها و جریانات انحرافی به وجود آمده است اما روحانیون و مبلغان باید در اجتماع آرامش، امیدبخشی و اعتمادسازی کنند تا از هرج و مرج‌ها جلوگیری شود.

 

اشاعه و تبیین صحیح فرهنگ قرآن یکی از رسالت‌های روحانیون است

امام‌جمعه بیرجند با بیان اینکه ترویج فرهنگ قرآن و بیرون آوردن این کتاب آسمانی از مهجوریت یکی دیگر از ماموریت‌های جامعه روحانیت است، یادآور شد: روحانیون باید طوری عمل کنند که قرآن به معنای حقیقی کلمه در بین مردم به ویژه نسل جوان نهادینه شود.

رضایی بیرجندی اضافه کرد: جامعه روحانیت چون از ادامه‌دهندگان راه پیامبر هستند پس باید در این راه متحمل رنج‌ها و مشقات زیادی شوند.

وی افزود: در راستای اشاعه فرهنگ قرآن در خراسان جنوبی به زودی از 10 استاد ارائه تدبر قرآن در این استان بهره‌مند می‌شویم.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول