اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پارس‌آباد:

آثار گرانی مردم را رنج می‌دهد

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان پارس‌آباد گفت: آثار گرانی‌های اخیر به ویژه در آستانه ماه مبارک رمضان خانواده‌ها را به شدت رنج می‌دهد و آنها را دچار مضیقه کرده است.

آثار گرانی مردم را رنج می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام ولی علوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر پارس‌آباد اظهار داشت: در مهار تورم و گرانی‌های اخیر باید دست واسطه‌گران و سود‌جویان برچیده شود چرا که عنصر مرکزی در گرانی‌های اخیر دلالان و واسطه‌گران هستند.

وی خاطرنشان کرد: مردم وفادار ایران و منطقه ما هرگز با این تحریم‌ها و فشارها پشت به محصول 33 ساله خود نمی‌کنند بلکه بیش از گذشته پشتیبان نظام و مسئولان خود هستند اما کارگزاران نظام اسلامی نیز باید صداقت و سعه صدر رفتاری خود را نشان دهند.

امام جمعه شهرستان پارس‌آباد به نزدیکی حلول ماه مبارک رمضان و قدر دانستن آخرین روزهای ماه شعبان اشاره کرد و یادآور شد: ماه شعبان که ماه رسول‌الله به شمار می‌رود آرام آرام در حال برچیده شدن است و در روزهای واپسین این ماه باید قدر ایام را دانست و با روزه‌داری و حفظ ورع خود را آماده ماه رحمت الهی کرد.

علوی گفت: ماه‌های رجب و شعبان درب ورود ماه رمضان هستند و اهل معرفت باید با کسب معرفت، آگاهی و روزه‌داری در این دو ماه خودشان را آماده و مسلح‌تر برای استفاده از ماه رمضان کنند.

وی اهل بازار را به مروت و کم‌ سود بردن از کالا و مایحتاج مردم در ماه میهمانی خدا دعوت کرد و بیان داشت: همه اگر با سعه صدر برخورد کنیم و اجازه ندهیم میهمانان الهی دچار مشکل و تنگنایی در ورود به ماه رمضان شوند بهترین پاداش و ثمره را خواهیم برد.

خطیب جمعه شهرستان پارس‌آباد در بخش دیگری از خطبه‌های نماز به برخی از آداب میهمانی و میزبانی اشاره کرد و ادامه داد: بزرگترین این آداب حفظ حرمت میزبان و میهمان است به طوری که خداوند متعال از میهمانان خود به شایستگی پذیرایی کرده و حتی خواب آنها را در ماه رمضان ذکر و تسبیح به حساب می‌آورد.

علوی تصریح کرد: ما باید با حفظ تقوا و پاکدامنی با پروردگار متعال در این ماه برای ذخیره و اندوخته خود معامله کنیم و به این حقیقت واقف باشیم که رمضان سرمایه بزرگ معنوی و بنگاه عظیم خیر و رحمت الهی است.

وی همچنین روز تشکیل شورای نگهبان را گرامی داشت و اظهار داشت: شورای نگهبان در سه دهه گذشته بهترین نگهبان و حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام ما بوده و امروز نیز بهترین زمینه‌ساز رفتار عقلی، شرعی و فقهی در تایید مصوبات مجلس و نمایندگان ملت است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول