اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس:

مسئولان برای مبارزه با گرانی راهکار عملی ارائه کنند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان باید برای مبارزه با گرانی‌های موجود در بازار راهکار عملی ارائه کنند.

مسئولان برای مبارزه با گرانی راهکار عملی ارائه کنند

حجت‌الاسلام غلامحسین مصباحی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر اظهار داشت: طی ماه‌های اخیر نواسانات بسیاری در بازار و اقتصاد کشور به وجود آمده که تحمل آن برای بخش زیادی از مردم غیر ممکن است.

وی تصریح کرد: شرایط اقتصادی کشور و گرانی‌ها به صورتی است که تحمل آن حتی برای اقشار متوسط جامعه مشکل شده و به همین دلیل گلایه‌های زیادی به نمایندگان مجلس و مسئولان اجرایی کشور منتقل می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: مردم انتظار دارند که مسئولان کشور به ویژه دولت که کنترل بازار و عوامل اجرایی متعدد در اختیار دارد، برای مبارزه با گرانی‌ها راهکار عملی و جدی ارائه کند.

نباید در بازار کشور تنش ایجاد شود

مصباحی‌مقدم در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در اسلامشهر مبنی بر اینکه علت اصلی افزایش قیمت‌ برخی از اقلام به ویژه مواد غذایی چیست؟ عنوان کرد: این موضوع دلایل متعددی دارد و هرگز نمی‌توانم یک بخش و یا یک نفر مقصر قلمداد کرد.

وی بیان داشت: اقتصاد مقوله‌ای علمی و پیچیده است و با راهکارهای تک بعدی نمی‌توان کنترل بازار و قیمت‌ها را در دست گرفت و به همین دلیل نیز هرگز یک عامل چنین شرایطی ایجاد نمی‌کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارشناسان اقتصادی، اساتید دانشگاه و خبرگان علمی باید با تحلیل صحیح شرایط، راهکارهای عملی و جدی برای مبارزه با گرانی‌ها را طراحی کنند، گفت: در این شرایط باید از انجام اقدامات تنش‌آفرین که موجب التهاب در بازار و اقتصاد کشور می‌شود، خودداری کرد.

مصباحی‌مقدم خاطرنشان کرد: از سوی دیگر برنامه‌هایی که در حوزه اقتصاد طراحی و اجرا می‌شود باید به صورت واحد بوده و از اقدامات جزیره‌ای اجتناب کنیم.

وی در پایان با تاکید بر آمادگی مجلس برای همکاری با دولت و دستگاه‌های مرتبط برای کنترل بازار و مقابله با گرانی کالاها و خدمات متذکر شد: این موضوع به صورت مستقیم مردم را تحت فشار قرار داده و لازم است که همه مسئولان فارغ از گرایش‌های سیاسی و جناحی برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند و در این راه مجلس آمادگی همکاری و تعامل با نهادها و دستگاه‌های مرتبط اجرایی را دارد.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول