اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت بردخون:

سوء مدیریت موجب گرانی‌های اخیر شده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت بردخون گفت: برخی مسئولان علت گرانی‌ها را تحریم‌ها می‌دانند اما، عدم نظارت و سوء مدیریت باعث گرانی‌ها شده،مسئولان این گرانی‌ها را مهار کنند.

سوء مدیریت موجب گرانی‌های اخیر شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بردخون حجت‌الاسلام محمدجواد عاشوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: با تقوا خود را برای ورود آسان به جهان آخرت آماده کنیم که با پرهیز از ارتکاب گناه و اخلاق خوب و ادای واجبات به این خواسته نزدیک می‌شویم.

وی با اشاره به مناسبت‌های هفته افزود: امروز سالروز گشایش نخستین دوره مجلس خبرگان است و 26 تیرماه سالروز تشکیل شورای نگهبان در سال 59 که وظیفه حساس تفسیر قوانین و نظارت بر وضع قانون را در مجلس شورای اسلامی دارد و اگر شورای نگهبان در کشور نباشد نظام زیر سئوال می‌رود.

خطیب جمعه بردخون ادامه داد: شورای نگهبان قوانین مجلس شورای اسلامی را با شرع و قانون اساسی مطابقت می‌دهد که برخلاف آنها نباشد و در تفسیر قانون اگر ابهامی باشد نظر شورا فصل‌الخطاب است.

عاشوری با اشاره به تحریم‌های اقتصادی و نفتی بر ضد ایران گفت: این تحریم‌ها فرصتی طلایی است تا از اقتصاد نفتی رهایی یابیم و استعدادها را شکوفا کنیم زیرا همواره آرزو داشتیم اقتصادی داشته باشیم که متکی به نفت نباشد البته تحریم‌ها اثرات مختلفی دارد که بیشترین ضرر آن به غرب برمی‌گردد.

وی با گله از گرانی‌های اخیر گفت: مردم به ویژه قشر ضعیف امروز با پدیده‌ای به نام گرانی روبه‌رو هستند که برخی آن را به تحریم‌ها مربوط می‌دانند اما بخشی از این گرانی‌ها ناشی از سوء مدیریت و ضعف مدیریت و عدم نظارت در کشور است که بخشی از تصمیمات نادرست باعث ایجاد گرانی می‌شود و قشر کم درآمد آسیب می‌بیند.

امام جمعه موقت بردخون تصریح کرد: مصالح ساختمانی و مواد غذایی و برخی اقلام مصرفی مردم (33 کالا بر اساس آمار بانک مرکزی) در حد 18 تا 146 درصد گران شده است و در حوزه کشاورزی که مدعی خودکفایی هستیم گرانی وجود دارد.

وی افزود: چند روز پیش تعرفه‌های پزشکی 20 درصد افزایش یافت که درد مردم را بیشتر کرد حال به مسئولان توصیه می‌کنیم اگر خدمتی نمی‌کنید باری اضافه نکنید، برخی اوقات فقط شعار خدمت و خدمتگزاری می‌دهیم که باید گفت خدمات بهداشتی درمانی در استان بوشهر ضعیف است و مردم برای درمان خود مجبورند به خارج استان مراجعه کنند.

عاشوری خطاب به مسئولان اورژانس بردخون نیز گفت: اگر قانون اجازه می‌دهد افرادی که نیاز به مداوا دارند به جای کنگان به مرکز استان منتقل کنید تا این مسافت مضاعف نشود و بیمار در اسرع وقت به مراکز بهداشتی مجهز برسد.

وی خطاب به مسئولان خاطر نشان کرد: مردم ایران در همه صحنه‌ها حامی و یار نظام و انقلاب بوده‌اند پس آنان را از فشارها نجات دهیم و بدانیم که تصمیمات نادرست و نامناسب اقتصادی، افزایش نرخ ارز، اتکای بودجه به نفت باعث گرانی شده و باید در این زمینه تدبیری اندیشید. 

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول